اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست استانداری همدان:

اجازه کوچکترین اجحافی در هزینه‌کرد بودجه‌ها را نمی‌دهیم

خبرگزاری فارس: سرپرست استانداری همدان گفت: بودجه‌ها بر اساس وظایف مشخص شده و رقم به رقم بررسی می‌شود و در این زمینه اجازه کوچکترین اجحافی به مدیر یا مجموعه‌ای داده نمی‌شود.

اجازه کوچکترین اجحافی در هزینه‌کرد بودجه‌ها را نمی‌دهیم

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، علی‌اکبر فامیل‌کریمی بعد از ظهر امروز در همایش مبلغان استان همدان روحانیت را قشری تأثیرگذار در راستای اعتلای فرهنگ دینی جامعه دانست و اظهار کرد: روحانیت به واقع تحلیل‌گر اتفاقات و واقعیات رخ داده در جهان اسلام است و به درستی در راستای دفع شبهات دینی و اعتقادی گام برمی‌دارد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر نیز کشور در تنگناهای مختلفی قرار دارد، گفت: با وجود هجمه‌های مختلف فرهنگی توسط دشمنان علیه ما، اگر پای آموزه‌های دینی در این بین پررنگ‌تر شود، بی‌شک پیروز میدان خواهیم بود.

سرپرست استانداری همدان با تأکید بر اینکه هیچگاه نباید منفعل عمل کنیم، تصریح کرد: اگر در جامعه با معضلات متعدد و کاستی‌هایی ناخوشایند روبه‌رو هستیم باید با انسجام در راستای رفع آنها گام برداریم.

وی با اشاره به گلایه روحانیون در زمینه نبود فضای تفریحی مناسب این قشر، عنوان کرد: این مهم نیازمند گسترش فضاهای سبز در استان است که در این زمینه اهتمام خاصی داشته و داریم چرا که درصدد اضافه کردن 100 هکتار فضای سبز به پارک‌های همدان هستیم.

فامیل‌کریمی در پاسخ به سئوال مبلغی مبنی بر اینکه چرا بودجه‌های فرهنگی استان جای دیگری هزینه می‌شود، به اتفاقات متعدد فرهنگی در استان همدان اشاره و عنوان کرد: بودجه‌ها بر اساس وظایف مشخص شده و رقم به رقم بررسی می‌شود و در این زمینه نیز اجازه کوچکترین اجحافی به مدیر یا مجموعه‌ای داده نمی‌شود.

وی ادامه داد: دیوان محاسبات وظیفه بررسی هزینه‌کرد اعتبارات را بر عهده دارد که با این وصف کوچکترین ابهام را در ارتباط با منابع و اعتبارات مورد بررسی قرار می‌دهد.

سرپرست استانداری همدان با بیان اینکه بودجه‌ریزی‌ها بر اساس مصادیق خاص و مشخص ابلاغ می‌شود، عنوان کرد: معتقد هستیم که بودجه‌های فرهنگی آن طور که باید پاسخگو نیست و شاید آنگونه که مورد توجه است نتواند در راستای حل معضلات فرهنگی کمک‌رسان باشد، اما قابل بهره‌برداری است.

وی با اشاره به وجود 387 کانون مساجد در استان، ابراز کرد: قدرت مانور زیادی نداریم و مجبور هستیم بودجه‌ریزی‌ها را در مسیرهای مشخص شده‌ای ارائه دهیم.

فامیل‌کریمی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به معضل اعتیاد در استان همدان نیز عنوان کرد: در حوزه درمان معتادان استان 110 مرکز متادون‌تراپی در استان فعال است که 95 مورد از این تعداد خصوصی است و 27 هزار نفر را زیر پوشش قرار داده است.

وی با بیان اینکه 37 کمپ مجاز و تعدادی کمپ غیر مجاز در استان فعال است، افزود: از سال گذشته در راستای جمع‌آوری متکدیان و گدایان سر چهارراه‌های استان همدان دو مرکز در استان فعال شده است.

سرپرست استانداری همدان در پایان سخنان خود از اجرای طرح جامع حجاب و عفاف و امر به معروف و نهی از منکر در سطح دستگاه‌های دولتی استان همدان خبر داد.

انتهای پیام/ی20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول