اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار همدان خبر داد

افزایش 20 درصدی بودجه‌ 91 شهرستان همدان

خبرگزاری فارس: فرماندار همدان از افزایش 20 درصدی بودجه سال‌ 91 شهرستان همدان خبر داد و گفت: بودجه امسال همدان، 34 میلیارد تومان است که این اعتبار اولیه است و مازاد آن نیازمند پیگیری است.

افزایش 20 درصدی بودجه‌ 91 شهرستان همدان

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، حسن قهرمانی‌مطلق ظهر امروز در کمیته برنامه‌ریزی شهرستان همدان از افزایش 20 درصدی بودجه سال 91 شهرستان همدان خبر داد و اظهار کرد: بودجه سال گذشته شهرستان همدان، 28 میلیارد و 200 میلیون تومان بود که امسال به 34 میلیارد تومان افزایش یافته که این اعتبار اولیه است که مازاد آن نیازمند پیگیری است.

وی با بیان اینکه باید در هزینه‌کرد اعتبارات دقت بسیاری به کار گرفته شود، افزود: با توجه به اینکه این اعتبارات بیت‌المال است باید به لحاظ کمی و کیفی در هزینه‌کرد آن دقت لازم صورت گیرد.

فرماندار همدان با اشاره به وضعیت بازار گندم این روزهای همدان بیان داشت: همدان در سال گذشته مشکلی نداشت و امسال نیز در بازار رقابتی و واسطه‌ای بازار گندم مشکلی نداریم و این فرصتی است که دولت برای فروش گندم در اختیار کشاورزان قرار داده است.

وی با بیان اینکه بودجه‌های شهرستان همدان نباید صرف پروژه‌های استانی شود، ابراز داشت: فرودگاه، صدا و سیما و سایر پروژه‌هایی که در شهرستان همدان وجود دارد، باید در سطح استانی دیده شود و از بودجه شهرستانی نباید برای آن استفاده شود.

قهرمانی‌مطلق پروژه‌ها را نیازمند پیگیری دانست و خاطرنشان کرد: در سفر سوم هیئت دولت به استان همدان، مطالعه قطار شهری در شهر همدان مطرح شد که مطالعه این مصوبه در شهر همدان و استانداری به پایان رسیده و اکنون برای تصویب نهایی در شورای عالی ترافیک کشور قرار دارد که نیازمند پیگیری شهرداری و نمایندگان مردم همدان در مجلس شورای اسلامی است.

وی با اشاره به اختصاص یک میلیارد تومان به ساخت و تجهیز ساختمان‌های دانشگاه بوعلی سینا، یادآور شد: برای اینکه این مبلغ تنها به مسجد دانشگاه اختصاص یابد، مشکلی نداریم اما این مبلغ از سوی معاونت برنامه‌ریزی اختصاص یافته که باید با طبق نظر آن، این امر اختصاص یابد.

فرماندار همدان با اشاره به اختصاص اعتباری به اردوگاه دانش‌آموزان در چالوس یادآور شد: این اردوگاه کارکرد فراشهرستانی دارد، و این اردوگاه باید از همه شهرستان‌ها اعتبار جذب کند و حق این نیست که اعتبار شهرستان همدان به تنهایی به این امر اختصاص یابد.

وی در رابطه با اختصاص بودجه به بخش ورزش استان نیز بیان داشت: یک میلیارد تومان در شورای برنامه‌ریزی برای هیئت‌های ورزشی به تصویب رسیده و اگر مجموعه ورزشی در قالب پروژه‌های مهر ماندگار قرار می‌گرفت، 2 میلیارد و 300 میلیون تومان که به این پروژه اختصاص یافته، رها شده و به بخش ورزش تزریق می‌شد.

قهرمانی‌مطلق در خصوص طرح بارورسازی ابرها از سوی شرکت آب منطقه‌ای یادآور شد: باید برای این طرح از اعتبارات استانی دیده شود و از شهرستان نمی‌توانیم بودجه‌ای اختصاص دهیم چرا که این بودجه موازی‌کاری با سایر استان‌هاست به همین علت باید از دوباره‌کاری و مطالعات کارهای اجرایی کلیشه‌ای جلوگیری شود.

وی با بیان اینکه توسعه استان با این مبالغ صورت نمی‌گیرد، افزود: ما اعتبارات دیگری نیز داریم که باید با پیگیری از آن اعتبارات نیز بهره‌مند شویم که لازمه آن تعریف شاخص‌ها و تعریف اعتبارات است.

فرماندار همدان ابراز داشت: برای بودجه شاخص‌های تعریف نشده، تقاضا می‌کنم که قانون بودجه را مطالعه کنید و پیگیر بودجه‌هایی از سایر منابع باشید چرا که در مجلس شورای اسلامی شاخص‌های مختلفی دیده شده است.

وی در پایان با اشاره به سخنان نمایندگان که همه ادارات باید ملاقات‌های مردمی داشته باشند، تصریح کرد: فرمانداری همدان روزهای دوشنبه هر هفته با مردم ملاقات دارد و در این راستا همه ادارات می‌توانند روز دوشنبه را به عنوان روزهای ملاقات مردمی برگزینند.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول