اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون دانشگاه بیرجند خبر داد

اختصاص یک ‌میلیارد تومان بودجه پژوهشی به دانشگاه بیرجند

خبرگزاری فارس: معاون پژوهشی دانشگاه بیرجند از اختصاص یک ‌میلیارد و 760 میلیون تومان بودجه پژوهشی در سال جاری به دانشگاه بیرجند خبر داد.

اختصاص یک ‌میلیارد تومان بودجه پژوهشی به دانشگاه بیرجند

محمدعلی بهدانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند اظهار کرد: امسال 800 میلیون تومان به عنوان بودجه خرید تجهیزات آزمایشگاهی نیز از وزارت علوم و فناوری به این دانشگاه اختصاص یافته است.

وی از اجرای طرح پژوهانه در دانشگاه بیرجند خبر داد و افزود: بخش اعظمی از اعتبارات پژوهشی این دانشگاه به اجرای این طرح اختصاص می‌یابد.

معاون پژوهشی دانشگاه بیرجند گفت: این معاونت استفاده بهینه از ظرفیت‌ها را در دستور کار خود قرار داده و در این راستا تلاش زیادی انجام می‌دهد.

بهدانی تصریح کرد: در این راستا عضویت در فعالیت‌های علمی در دستور کار قرار گرفته و تمام دانشجویان و اعضای هیئت علمی می‌توانند به این فعالیت‌های علمی دسترسی داشته باشند.

وی از راه‌اندازی سامانه الکترونیکی فعالیت‌های پژوهشی در دانشگاه بیرجند خبر داد و اضافه کرد: از سال گذشته تاکنون در بحث فعالیت‌های پژوهشی جهش رو به رشدی انجام شده است.

معاون پژوهشی دانشگاه بیرجند از تصویب طرح‌هایی براساس نیازهای دستگاه‌های اجرایی استان خبر داد و گفت: در این راستا برای انجام 36 طرح پژوهشی با دستگاه‌های اجرایی استان انعقاد قرارداد شده است.

بهدانی به انعقاد تفاهمنامه‌هایی نیز با دستگاه‌های اجرایی استان اشاره کرد و ادامه داد: در این راستا با اداراتی چون پارک علم و فناوری، انجمن‌های علمی، دانشگاه هنر اصفهان، دانشگاه بوعلی، نیروی انتظامی، پژوهشکده باستان‌شناسی و شرکت عمران و مسکن‌سازان تفاهمنامه منعقد شده است.

وی از چاپ مجلات علمی زیادی نیز در این حوزه خبر داد و گفت: مجله علمی پژوهش‌های زعفران، مجله تحقیقات دام و طیور، مجله مطالعات فرهنگ و هنر اسلامی و مجله الکترونیکی روانشناختی از اهم این مجلات است.

معاون پژوهشی دانشگاه بیرجند از مقدمات تأسیس پژوهشکده گیاهان دارویی در خراسان جنوبی خبر داد و گفت: پژوهشکده قنات نیز مشغول فعالیت است.

انتهای پیام/ز20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول