اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور علما و روحانیون اهل سنت غرب کشور

نخستین همایش منطقه‌ای مشعل‌داران هدایت در سنندج برگزار شد

خبرگزاری فارس: نخستین همایش منطقه‌ای مشعل‌داران هدایت با حضور علما و روحانیون اهل سنت استان‌های کردستان و آذربایجان‌غربی ظهر امروز در سنندج برگزار شد.

نخستین همایش منطقه‌ای مشعل‌داران هدایت در سنندج برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور ظهر امروز در مراسم آغازین این همایش، هماهنگی و منسجم کردن فعالیت‌ها و برنامه‌های دینی مختص این ماه مبارک، بیان راهبردها و منویات مقام معظم رهبری و سیاست‌ها و تدابیر ایشان در حوزه وحدت و انسجام اسلامی و با حضور علمای اهل سنت غرب کشور را از اهداف برگزاری نخستین همایش منطقه‌ای مشعل‌داران هدایت در سنندج عنوان کرد.

حجت‌الاسلام محرم‌علی فراشی افزود: در این همایش تخصصی مباحثی پیرامون رؤیت هلال ماه مبارک رمضان، بیداری اسلامی و نقش علما در آگاهی‌بخشی به مردم، زکات فطریه و آداب و شرایط ماه مبارک رمضان با حضور علما و اساتید برجسته حوزه و دانشگاه بررسی می‌شود.

مدیر اجرایی مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور خاطرنشان کرد: هم‌اکنون بیش از 3 هزار روحانی اهل سنت از استان‌های آذربایجان‌غربی و کردستان زیر نظر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور فعالیت کرده و از خدمات آموزشی و رفاهی این مرکز بهره‌مند هستند.

فراشی تصریح کرد: در ایام مختلف سال و با توجه به مناسبت‌های ملی و مذهبی همواره نشست‌ها و کارگاه‌های تخصصی با حضور علما و روحانیون عضو مرکز برگزار شده و این مهم نقش بسزایی را در تنویر افکار عمومی و ارتقای جایگاه روشنگرانه علما و روحانیون داشته است.

وی افزود: آشنایی علما و روحانیون منطقه با مسائل روز ملی و فرامنطقه‌ای، استفاده از رهنمون‌های علما و روحانیون برجسته برای رفع آسیب‌های اجتماعی و تهدیدهای فرهنگی و ضددینی دشمنان اسلام از دیگر اهدافی است که در همایش مشعل‌داران هدایت دنبال می‌شود.

فراشی در پایان خاطرنشان کرد: مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور به عنوان متولی اصلی امور روحانیون و علمای اهل سنت غرب کشور همواره برای رفع مشکلات معیشتی و رفاهی علمای اهل سنت گام برداشته و ارتقای آموزشی و پژوهشی علما و طلاب دینی و آشنایی آنان با مسائل روز در کنار ارتقای سطح رفاهی آنان جزو اولویت‌های این مرکز خواهد بود.

انتهای پیام/صا20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول