اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس هشتم خواستار شد

تشکیل دبیرخانه دائمی همایش بین‌المللی"هنر، زبان و تکنولوژی"

خبرگزاری فارس: نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس هشتم گفت: با تشکیل دبیرخانه دائمی برای همایش بین‌المللی"هنر، زبان و تکنولوژی" می‌توان شاهد ارتباطات گسترده و دائمی بین‌المللی میان محققان و پژوهشگران این حوزه باشیم.

تشکیل دبیرخانه دائمی همایش بین‌المللی"هنر، زبان و تکنولوژی"

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، جواد آرین منش ظهر امروز در آستانه برگزاری همایش بین‌المللی " هنر،زبان و تکنولوژی" در جمع خبرنگاران اظهار داشت: برای این همایش که از سوی نهادهای غیر دولتی برگزار می‌شود می‌توان دبیرخانه‌ای دائمی در راستای تعاملات بیشتر میان محققان و اساتید دانشگاه‌های سراسر کشور تاسیس کرد.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس هشتم با تاکید بر مؤثر بودن برگزاری چنین همایش‌هایی در راستای ارتقای سطح دانش و تکنولوژی، آن را فرصتی برای تبادل نظر در عرصه بین‌المللی و بهره‌مندی از آخرین دستاوردهای علمی برشمرد.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: امروز در شرایطی که استکبار جهانی سعی بر انزوای ایران دارد، این‌گونه همایش‌ها زمینه‌ای برای تعامل و ارتباط گسترده‌تر اندیشمندان و صاحب‌نظران را در داخل و خارج از کشور در عرصه بین‌المللی مهیا می‌کند که در این راستا نهادهای علمی آموزشی بومی برگزارکننده نیز می‌توانند از نتایج آن برخوردار شوند.

آرین‌منش ادامه داد: همچنین در صورتی که این همایش سالانه یا دوسالانه برگزار شود، می‌تواند بستر مناسبی برای تبادل‌نظر صاحب‌نظران و ارتقای سطح دانش فراهم کند.

نماینده مردم مشهد وکلات در مجلس هشتم در ارتباط با تاثیرگذاری این همایش‌ها در پیشبرد اهداف سند چشم‌انداز 20 ساله نظام در رسیدن به رتبه نخست علمی در منطقه، اظهارداشت: دستیابی به این جایگاه نیازمند شناخت واقعی از سایر کشورها و دستاوردهای علمی آنان در منطقه و نیز شناخت از شرایط ارائه این دستاوردها است.

وی بیان اینکه دنیای امروز مبتنی بر دستاوردهای علمی و هنری است، گفت: کشور در حال حاضر نیازمند مجهز شدن به سخت‌افزارهای لازم برای انتقال دانش و هنر از جمله تکنولوژی برای تسهیل در زمینه انتقال است، بنابراین نقش تکنولوژی آموزشی برای ارتقای هنر و تقویت جامعه  هنری هر روز پررنگ‌تر می‌شود.

آرین‌منش در خاتمه از سینمای بعد از انقلاب به عنوان سینمای سالم، آگاهانه، مسئولانه، متعهدانه و عاری از خشونت یادکرد و تصریح کرد: رشد و ارتقای هنر سینما برای ارائه الگوی متعالی برای موج بیداری اسلامی در عرصه سیاست، اقتصاد، فرهنگ و هنر نیازمند توجه و تجهیز بیشتر است.

انتهای پیام/ش20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول