اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر اجرایی همایش زبان، تکنولوژی و هنر:

تکنولوژی و هنر دارای مرزهای مشترک زیادی هستند

خبرگزاری فارس: دبیر اجرایی همایش زبان، تکنولوژی و هنر گفت: دنیا در حال حاضر بسیار به تکنولوژی وابسته است و در بسیاری از حوزه‌ها تکنولوژی رخنه کرده، اما با این وجود تکنولوژی و هنر نقاط اشتراک زیادی دارند.

تکنولوژی و هنر دارای مرزهای مشترک زیادی هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، رضا دیده‌بان ظهر امروز در نشست خبری نخستین همایش بین‌المللی هنر، زبان و تکنولوژی که در دانشگاه فرهنگ و هنر مشهد برگزار شد اظهار کرد: تکنولوژی با زندگی روزمره انسان‌ها بسیار عجین شده است و شاخه‌های هنری نیز از این دایره شمول، مستثنی نیستند، اما با این وجود هنر و تکنولوژی دارای مرزهای مشترک بسیار زیادی هستند.

دبیر اجرایی همایش زبان، تکنولوژی و هنر ادامه داد: برای مثال، امروزه هنرهایی مانند سینما و عکاسی تبدیل به یک صنعت شده‌اند و تا حدزیادی از دایره هنر ناب خارج شده‌اند و نیازمند این هستیم که مرزهای تعاملی هنر و تکنولوژی را بازنگری کنیم.

دیده‌بان با اشره به مقالات ارسال شده به دبیرخانه این همایش عنوان کرد: 35درصد مقالات در حوزه هنر است که عمده آنها مربوط به مباحث سینمای اسلامی و مبارزه با هالیوودیسم است.

وی افزود: 20درصد مقالات نیز در حوزه تکنولوژی است و باقی مقالات ارسال شده نیز در حوزه زبان است.

دبیر اجرایی همایش زبان، تکنولوژی و هنر تاکید کرد: اطلاع‌رسانی این همایش از دی‌ماه سال 90 آغاز شد و اطلاع‌رسانی اولیه آن از طریق فضای مجازی انجام شد و سپس از طریق بازخوردها، چارچوبی را برای این همایش تعریف کردیم.

دیده‌بان اضافه کرد: پوسترهای این همایش نیز در اردیبهشت‌ماه سال جاری طراحی شدند و اطلاع‌رسانی از طریق رسانه‌ها نیز در همین ایام به شکل گسترده در دستور کار قرار گرفت.

وی گفت: در این همایش مقالات به سه صورت شفاهی، مجازی و ارائه در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرند و سه نوع گواهی نیز برای شرکت‌کنندگان در آن صادر می‌شود.

انتهای پیام/ش20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول