اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر هنری جشنواره سوره خبر داد

فعالیت 6 هزار هنرمند در کارگاه‌های ادبی کشور

خبرگزاری فارس: دبیر هنری جشنواره سوره از فعالیت بیش از 6 هزار هنرمند شاعر و داستان‌نویس در کارگاه‌های ادبی کشور خبر داد.

فعالیت 6 هزار هنرمند در کارگاه‌های ادبی کشور

کمال شفیعی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: هم‌اکنون هنرمندان زیادی در محافل و کارگاه‌های ادبی حوزه هنری اقصی نقاط کشور مشغول فعالیت هستند و ضروری است که باید برای تکمیل بانک اطلاعاتی بیش از پیش اهتمام شود.

وی بر لزوم تدوین نقشه جامع پیرامون جغرافیای ادبی کشور تاکید کرد و گفت: در آیین افتتاحیه جشنواره در سال گذشته به این موضوع اشاره شد ولی می‌طلبد در این راستا گام‌های بلندتری برداشته شود تا استعدادهای نهفته در مناطق مختلف کشور شناسایی شود زیرا به عنوان مثال شعر کودک و نوجوان در استان‌های شیراز، اراک، همدان و تهران رشد و نمو بهتری نسبت به سایر مناطق ایران دارد و همچنین شش استان دیگر در حوزه داستان‌نویسی نوابغ زیادی را پرورش داده‌اند.

شفیعی به انتشار نشریه سیمرغ توسط حوزه هنری اشاره کرد و گفت: این نشریه در واقع بستری برای اظهار وجود و عرض اندام هنرمندان استان‌های مختلف کشور قلمداد می‌شود، به طوری که در این نشریه امکان چاپ و انتشار آثار هنری جوانان و علاقه‌مندان این عرصه فراهم شده است.

وی با بیان اینکه حوزه هنری در راستای تربیت مدیران حوزه فرهنگ برای نسل‌های پیش‌ رو رسالت عظیمی بر عهده دارد، ادامه داد: بعضی دستگاه‌های اجرایی مانند صدا و سیما، اداره ارشاد و ... به مدیرانی نیاز دارد که با فرهنگ و هنر مانوس بوده و آن را بشناسند لذا حوزه هنری در این راستا هم ایفای نقش می‌کند.

مدیر دفتر امور ادبی استانهای مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری به برگزاری کارگاه‌های شعر و داستان در استان‌های سراسر کشور اشاره کرد و اظهار داشت: اساتید توانمند و متبحر برای انتقال اصول ابتدایی و افزایش مهارت‌های هنرمندان بومی به سایر استان‌ها اعزام می‌شود لذا برای موفقیت‌آمیز بودن این کارگاه‌ها، باید بیش از پیش نیازسنجی و مخاطب‌شناسی صورت بگیرد.

انتهای پیام/ل20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول