اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه رازی کرمانشاه:

رعایت اخلاق علمی در جامعه امری جدی است

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه رازی کرمانشاه گفت: این روزها رعایت اخلاق علمی یک موضوع جدی است که باید به آن توجه شود.

رعایت اخلاق علمی در جامعه امری جدی است

به گزارش خبرنگار فارس از کرمانشاه، محمد‌مهدی خدایی در دهمین سمینار دو سالانه الکتروشیمی ایران که در سالن آمفی تئاتر شهید دکتر علی‌محمدی دانشکده علوم در دانشگاه رازی در حال برگزاری است، اظهار کرد: دانشجویان به عنوان نماینده دانشگاه‌ها باید در همه عرصه‌ها حضور جدی و مستمر داشته باشند.

خدایی با بیان اینکه باید از مسیر اعتقادی علمی خارج نشویم‌، تصریح کرد: رعایت اخلاق علمی امروزه یک اصل جدی است چرا‌که شدیدا در کشور نیاز به رعایت اخلاق علمی داریم و هیچ‌گاه نباید از مسیر اعتقادی علمی خارج شویم و خارج از ضابطه اخلاق علمی کار کنیم.

وی با تاکید بر رشد تولیدات علمی در کشور خاطرنشان کرد: تولیدات علمی در کشور جا دارد روز به روز غنی‌تر و بیشتر شود زیرا بسیاری از بیرون منتقد ما هستند و کارهای علمی ما را رصد می‌کنند لذا باید سطح تحقیقات علمی را در دانشگاه‌های کشور بالا ببریم.

رئیس دانشگاه رازی کرمانشاه گفت: کاربردی کردن تحقیقات علمی در دانشگاه‌ها یک ضرورت است و می‌طلبد اعتبارات پژوهشی را از بیرون تامین کنیم تا سمت و سوی تحقیقات دانشگاهی مشتری محور شود.

وی با ابراز خرسندی از وضعیت علمی خوب شیمیست‌ها در سطح کشور، ادامه داد: ساخت دارو در کشور موضوعی است که در صورت پیگیری شیمیدان‌های داخلی‌، وابستگی ایران را به خارج از کشور کمتر می‌کند و به استقلال کشور کمک خواهد کرد.

خدایی با اشاره به ساخت تجهیزات آزمایشگاهی توسط محققان داخلی در کشور، افزود: امروز بهترین فرصت در اختیار محققان داخلی قرار گرفته که می‌توانند از آن به بهترین نحو استفاده کنند.

وی افزود: این موضوع قطعا پروسه‌ای زمانبر است اما می‌ارزد با برنامه‌ریزی دقیق محققان داخلی در این امر موفق شد.

رئیس دانشگاه رازی کرمانشاه تصریح کرد: آیین‌نامه 40 ساعت موظف به کار اساتید که 10 ساعت آن باید در حوزه کاربردی و اختصاصی قرار گیرد، به زودی ابلاغ می‌شود لذا از اساتید خواستاریم تا نظرات خود را برای بهره‌گیری از این زمان به بهترین نحو ممکن ارائه دهند.

وی بر کار بیشتر در دانشگاه‌ها تاکید کرد و گفت: هر دانشگاهی بیشتر در زمینه علمی و تحقیقاتی تلاش کند بیشترین جذب اعتبار را خواهد داشت.

انتهای پیام/خ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول