اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور رئیس سازمان بهزیستی

مشکلات 150 معلول خراسان جنوبی بررسی می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیر‌کل بهزیستی خراسان جنوبی از بررسی مشکلات 150 معلول استان در همایش آفتاب با حضور رئیس سازمان بهزیستی خبر داد.

مشکلات 150 معلول خراسان جنوبی بررسی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمدحسن اکبری‌مطلق پیش از ظهر امروز در جلسه بررسی طرح آفتاب در سالن بهزیستی استان اظهار کرد: هم‌اکنون 36 هزار معلول در خراسان جنوبی وجود دارند و از خدمات سازمان بهزیستی استان بهره‌مند می‌شوند.

وی با بیان اینکه سازمان بهزیستی 57 نوع خدمت و 146 ریزخدمت به جامعه هدف خویش ارائه می‌کند، تصریح کرد: سازمان بهزیستی با وجود ترافیک کاری و ارائه خدمات فراوان صاحب برنامه بوده و هر چند سال برنامه راهبردی آن تغییر می‌کند.

مدیرکل سازمان بهزیستی خراسان جنوبی گفت: در سالنامه آماری منتشر شده سازمان بهزیستی کشور، سازمان بهزیستی این استان در برخی از شاخص‌ها دارای رکورد و مقام برتر در سطح کشور است.

اکبری‌مطلق اضافه کرد: در زمینه میزان برخورداری جامعه هدف از خدمات بهزیستی میانگین کشوری 28.8 درصد اما میانگین برخورداری معلولان از خدمات این سازمان در خراسان جنوبی بیش از 50 درصد اعلام شده است.

وی با اشاره به اینکه برنامه‌های راهبردی سازمان بهزیستی خراسان جنوبی در چهار گروه تدوین شده است، افزود: از این چهار گروه می‌توان به برنامه‌های توسعه‌ای، رفع چالش‌های درون سازمانی، برون‌ سپاری سازمانی و رفع چالش‌های برون سازمانی اشاره کرد.

مدیرکل سازمان بهزیستی خراسان جنوبی از برگزاری همایش آفتاب در باغ اکبریه بیرجند طی هفته بهزیستی خبر داد و گفت: طرح آفتاب طرحی بوده که توسط رئیس سازمان بهزیستی کشور طراحی و تدوین شده است.

اکبری‌مطلق اظهار کرد: در گذشته طی سفر مدیریت سازمان بهزیستی کشور به هر استان فقط دیدار با 10 خانواده معلول در آن استان بیشتر میسر نمی‌شد اما در این طرح 150 خانواده معلول از سطح هر استان شناسایی و در قالب یک همایش با مدیریت سازمان بهزیستی کشور دیدار می‌کنند.

وی ادامه داد: به منظور اجرای این طرح اعتباری حدود 500 میلیون تومان به سازمان بهزیستی خراسان جنوبی اختصاص یافته که امید است با اجرای آن در هفته بهزیستی بتوانیم بخش اعظمی از مشکلات 150 خانوار معلول شناسایی شده را برطرف کنیم.

مدیرکل سازمان بهزیستی خراسان جنوبی تصریح کرد: در سال گذشته طرح مصون‌سازی کودکان در معرض مواد اعتیادآور را در استان اجرا کردیم که یکی از طرح‌های مهم و موثر این سازمان در سطح استان به شمار می‌رود.

انتهای پیام/ز20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول