اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به منظور بهبود فرهنگ مصرف آب

طرح نجات آب به صورت ملی اجرا می‌شود

خبرگزاری فارس: رییس روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای استان کرمان گفت: با توجه به ضرورت اقدامات جدی و فراگیر در عرصه آموزش و بهبود فرهنگ در زمینه مسائل حوزه آب، طرح نجات آب برای سال تحصیلی آینده ملی اعلام شده است.

طرح نجات آب به صورت ملی اجرا می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، محسن شجاعی صبح امروز در کارگاه آموزشی توجیهی اصحاب رسانه در راستای طرح ملی دانش‌آموزی نجات آب "دانای آب" اظهار داشت: بروز خشکسالی و احداث مخازن روی منابع سطحی ورودی به استان توجه مصرف کنندگان را به استفاده بیش از پیش و بی‌رویه از آب‌های زیرزمینی معطوف کرده است.

وی افزود: به دلیل تداوم خشکسالی‌های اخیر، کاهش نزولات جوی و قرار گرفتن استان کرمان در ناحیه خشک و نیمه خشک و با وجود ظرفیت‌های موجود برای توسعه همواره با مشکل تامین آب برای انجام فعالیت‌های مختلف روبه‌رو هستیم.

شجاعی تصریح کرد: به طور قطع مقابله با بحران‌های ناشی از کاهش کمیت و کیفیت منابع آب به ویژه منابع زیرزمینی نیازمند عزم جدی و همگانی بوده و این امر زمانی محقق می‌شود که همه مسئولان و بهره‌برداران در حراست از این منابع خود را موظف و مسئول بدانند.

وی بیان کرد: در این راستا طرح ملی دانش‌آموزی نجات آب در مقطع تحصیلی راهنمایی در دستور کار قرار گرفته که با هدف ارتقای آگاهی‌های عمومی و نقش ویژه دانش‌آموزان اجرا می‌شود.

رئیس روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای استان کرمان افزود: این طرح در سال تحصیلی 90 - 89 به صورت موفق در استان‌های پایلوت کشور اجرا شده و براین اساس و با توجه به ضرورت اقدامات جدی و فراگیر در عرصه آموزش و بهبود فرهنگ در زمینه مسائل حوزه آب این طرح برای سال تحصیلی آینده ملی اعلام شده است.

وی گفت: مخاطبان اصلی این طرح دانش‌آموزان مقطع راهنمایی هستند و برای شرکت در طرح می‌توانند با مراجعه به آدرس www.nejateab.com در مسابقه بزرگ عکاسی، داستان نویسی، نقاشی، روزنامه دیواری و گزارش نویسی شرکت کنند.

شجاعی افزود: دانش‌آموزان می‌توانند آثار خود را تا پنجم شهریور ماه سال جاری به آدرس کرمان - خیابان 24 آذر - کوچه 15 شرکت هیواسازه کویر ارسال کنند.

انتهای پیام/ب۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول