اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌‌ای استان مرکزی:

طرح ملی دانش‌آموزی نجات آب در استان مرکزی اجرا می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت آب منطقه‌‌ای استان مرکزی از اجرای طرح ملی دانش‌آموزی نجات آب در استان خبر داد.

طرح ملی دانش‌آموزی نجات آب در استان مرکزی اجرا می‌شود

نورالدین بازگیر در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: این طرح با مشارکت دانش‌آموزان مقطع راهنمایی استان مرکزی و در راستای ارتقای فرهنگ استفاده بهینه از آب و مدیریت منابع آبی در استان مرکزی به اجرا درمی‌آید.

وی فرهنگ‌سازی استفاده بهینه از مصرف آب، زنده نگه‌داشتن طبیعت و استفاده صحیح و بهداشتی از آب را از مهم‌ترین اهداف اجرای این طرح عنوان کرد و بیان داشت: هم‌اکنون 250 هزار دانش‌آموز در مقاطع مختلف تحصیلی در استان مرکزی مشغول تحصیل هستند که از این تعداد 7 هزار و 500 نفر از آنان برای اجرای طرح نجات آب انتخاب شده‌اند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌‌ای استان مرکزی گفت: انتظار می‌رود با اجرای این طرح دانش‌آموزان با نحوه مصرف صحیح آب آشنا شده و به عنوان مروج و مبلغ مصرف بهینه آب در خانواده عمل کنند.

بازگیر با اشاره به بارش سالانه 300 میلی‌متر باران در ایران گفت: این میزان از متوسط 800 میلی‌متر جهانی 500 میلی‌متر کمتر است که این مهم نشان از اهمیت صرفه‌جویی در مصرف آب را دارد.

وی با بیان اینکه ایران اسلامی در فهرست کشورهای کم آب دنیا قرار دارد بیان کرد: برداشت بی‌رویه از منابع آب زیرزمینی، استفاده از روش‌های سنتی کشاورزی با هدررفت بالا و خشکسالی‌های اخیر مهم‌ترین تهدیدات آینده آب در کشور است که باید با فرهنگ‌‌سازی، خانواده‌ها و جامعه را با عواقب خطرناک آن آشنا کرد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌‌ای استان مرکزی در ادامه از برگزاری جشنواره ناجیان آب استان از 9 تا 11 اردیبهشت ماه در اراک خبر داد.

انتهای پیام/آ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول