اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور مسئولان در مدرسه آذربهنیا رشت

طرح ملی نجات آب در گیلان افتتاح شد

خبرگزاری فارس: طرح ملی دانش‌آموزی نجات آب «داناب» با حضور مسئولان گیلان در مدرسه آذربهنیا رشت افتتاح شد.

طرح ملی نجات آب در گیلان افتتاح شد

 به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، طرح ملی دانش‌آموزی نجات آب «داناب» ظهر امروز با هدف افزایش آگاهی‌بخشی نوجوانان دانش‌آموز نسبت به مسایل و مشکلات بهبود فرهنگ مصرف آب در مدرسه آذربهینا این شهر افتتاح شد.

مدیر کل آموزش و پرورش گیلان در این مراسم اظهار داشت: در راستای اجرای طرح داناب که در سطح استان‌های کشور انجام می‌گیرد دانش‌آموزان باید کوشا باشند و آن را جدی بگیرند.

ایوب نجف‌زاده، مشارکت آموزش و پرورش با آب منطقه‌ای گیلان برای اجرای طرح داناب را در راستای امضای تفاهمنامه عنوان کرد و افزود: با انعقاد این تفاهمنامه طرح مذکور اجرا می‌شود.

وی، با بیان اینکه آب از دو جنبه بسیار مهم است، ادامه داد، از نظر کیفی و کمی آب بسیار حائز اهمیت است و آب را نخستین منبع و ماخذ معرفی می‌کنند.

این مسئول با اشاره به اهمیت آب در قرآن کریم، تصریح کرد: قرآن کتاب خداست و طبق مکتب و مذهبی که داریم باید نسبت به موضوع آب توجه بسیار شود.

وی، با بیان اینکه در قرآن آب سبب گردش روزگار و حیات بشریت معرفی شده است، ابراز کرد: تاریخچه آب از نظر انفرادی به قبل از تولد انسان و به نخستین گروهی که تشکیل زندگی می‌دهند برمی‌گردد.

نجف‌زاده با تصریح بر اینکه حداقل 56 آیه در قرآن به آب اشاره شده است، خاطرنشان کرد: این امر نشانه اهمیت آب از دیدگاه اسلام و جایگاه بالای آن است.

وی، با اشاره به اینکه آب مهریه بی‌بی دو عالم است، اذعان کرد: فلسفه اینکه علی (ع) به چه دلیل آب را مهریه حضرت فاطمه (س) قرار می‌دهد نشان از اهمیت آب است و می‌خواهد آموزش دهد که آب عامل پدید موجودات عالم است.

مدیر کل آموزش و پرورش گیلان، آب را از نظر علمی نیز دارای اهمیت فراوانی دانست و خاطرنشان کرد: از نظر کیفی آب را یک نعمت الهی می‌دانیم و غفلت از آن گناه بزرگی است.

در این مراسم هفت نفر از دانش‌آموزان که درباره موضوع نقاشی کرده بودند تجلیل شدند.

انتهای پیام/خ۲۰/پ3003

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول