اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری خبر داد:

اجرای 14 طرح ملی و استانی در حوزه آبخیزداری

خبرگزاری فارس: معاون آبخیزداری سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری گفت: تا پایان سال جاری 10 طرح ملی و چهار طرح استانی در حوزه آبخیزداری اجرا می‌شود.

اجرای 14 طرح ملی و استانی در حوزه آبخیزداری
به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، محمدرضا شجاعی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اجرای 14 طرح ملی و استانی در حوزه آبخیزداری در سال جاری اظهار داشت: برای این طرح‌ها 200 میلیارد تومان اعتبار لحاظ شده که این رقم کافی نیست و امیدواریم بتوانیم با ترمیم اعتبارات تعهدات خود را اجرایی کنیم.
معاون آبخیزداری سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری رتبه استان فارس را در جذب اعتبارات برتر خواند و افزود: استان فارس در طول دو دهه اخیر همواره جایگاه ویژه‌ای در اجرای طرح‌های آبخیزداری داشته و توانسته است با جذب اعتبارات اقدامات خوبی را در این راستا انجام دهد.
وی اضافه کرد: فارس با 100 میلیارد تومان اعتبار از منابع مختلف توانسته است طرح‌های آبخیزداری را در سطح یک‌میلیون و 600 هزار متر مکعب اجرا کند.
شجاعی با اشاره به درخواست‌های فراوان و نیاز این استان به اجرای طرح‌های آبخیزداری تصریح کرد: با توجه به ظرفیت‌های استان فارس اعتبارات جوابگو نیست و باید سعی در افزایش اعتبارات داشت.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به قدمت آبخیزداری در کشور ابراز داشت: آبخیزداری در کشور از قدمت بسیاری برخوردار است و در استان فارس نیز طرح آبخیزداری از مدت‌ها قبل به صورت سنتی در شهرستان‌های کازرون و فیروزآباد اجرا می‌شده است.
معاون آبخیزداری سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری ادامه داد: طرح‌های آبخیزداری به صورت علمی و آکادمی حدود 40 سال است که در کشور اجرا می‌شود و فارس در راستای اجرای طرح‌های آبخیزداری به صورت علمی جزو استان‌های پیشتاز است.
وی با اشاره به اهمیت اجرای طرح‌های آبخیزداری در کشور خاطرنشان کرد: از سال 70 تا کنون حمایت‌های قابل توجهی توسط دولت‌های مختلف و مجلس صورت گرفته و سطح کمی و کیفی طرح‌های آبخیزداری طی این مدت پیشرفت چشم‌گیری داشته است.
شجاعی ادامه داد: در 20 سال گذشته طرح‌های آبخیزداری در سطحی بیش از 24 میلیون هکتار با اعتباری بالغ بر یک‌هزار میلیارد تومان اجرا شده است.
وی در پایان با اشاره به سهم 28 درصدی دولت نهم و دهم در اجرای طرح‌های آبخیزداری طی 20 سال گذشته تصریح کرد: بیشترین سهم در راستای اجرای طرح‌های آبخیزداری مربوط به دولت‌های نهم و دهم است که این امر نشان از اهمیت طرح‌های آبخیزداری و توجه دولت به اجرای این طرح‌ها دارد.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول