اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با بهره‎برداری از مجتمع‌های دامپروری جدید صورت می‌گیرد

ایجاد حدود 2000 فرصت شغلی در بخش دامداری چهارمحال و بختیاری

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: با بهره‌برداری از مجتمع‌های دامپروری در دست احداث، افزون بر 19 هزار و 965 فرصت شغلی در این استان ایجاد می‏شود.

ایجاد حدود 2000 فرصت شغلی در بخش دامداری چهارمحال و بختیاری

صفدر نیازی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، اظهار داشت: استان چهارمحال و بختیاری یکی از قطب‌های دامپروری کشور محسوب می‎شود، به طوری که با برخورداری از یک درصد از مجموع مساحت کشور حدود 3.2 درصد از گوشت قرمز و 2.4 درصد شیر خام کشور را تولید و روانه بازار مصرف می‎کند.

وی با بیان اینکه تعداد بسیاری از مردم این استان در زیربخش دامپروری فعالیت و امرار معاش می‌کنند، گفت: بر همین اساس به‌ منظور خروج دام از شهرها برای بهبود مسائل زیردست محیطی و بهداشتی جامعه، توسعه صنعت دامپروری با ایجاد اشتغال پایدار، همچنین خروج از مرحله تولید سنتی و کم بازده به تولید صنعتی و پر بازده با استفاده از علوم و تکنولوژی جدید، برنامه‌ریزی و طراحی مجتمع‌های دامپروری در دست اجراست.

نیازی ادامه داد: تاکنون تعداد 9 مجتمع به ظرفیت اسمی 19 هزار و 390 رأس گاو شیری در این استان به بهره‌برداری رسیده و 13 مجتمع به ظرفیت 41 هزار و 470 رأس گاو شیری نیز در دست اجراست و همچنین احداث تعداد 10 مجتمع با ظرفیت تقریبی 35 هزار و 140 رأس گاو شیری در این استان در دست مطالعه است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: با تکمیل و بهره‎برداری از این تعداد مجتمع، 623 هزار و 687 تن شیر خام و 18 هزار تن گوشت قرمز در این استان تولید و روانه بازار مصرف می‎شود.

وی ادامه داد: بهره‎برداری از این تعداد مجتمع دامپروری موجب ایجاد 19 هزار و 965 نفر اشتغال مستقیم و غیر مستقیم در این استان خواهد شد.

نیازی تصریح کرد: این در حالی است که تکمیل این امر مهم نیاز به همکاری مردم و همت همه جانبه مسئولان و تأمین اعتبار کافی دارد که در این راستا اعتبار مورد نیاز به ترتیب اولویت اجرا می‎شود.

انتهای پیام/و20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول