اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سطح منطقه کاشان و آران و بیدگل

همایش باستانی‌کاران جانباز در کاشان برگزار شد

خبرگزاری فارس: همایش باستانی‌کاران جانباز شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل در مجموعه ورزشی ثامن سازمان اتوبوسرانی کاشان و حومه برگزار شد.

همایش باستانی‌کاران جانباز در کاشان برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی کاشان و حومه چهارشنبه‌شب در همایش باستانی‌کاران جانباز شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل، اقتدای ورزشکاران باستانی‌کار به حضرت علی(ع) در گودهای زورخانه را یکی از فرهنگ‌های ارزشی دینی این رشته ورزشی ذکر کرد.

محسن عرفان، پهلوانی، مردانگی و گذشت را از ویژگی‌های ورزشکاران باستانی‌کار ذکر و تصریح کرد: ایجاد چنین فرهنگی در ورزش کشور می‌تواند ورزشکاران ایرانی را نسبت به دیگر ورزشکاران کشورهای جهان متمایز کرده و آنان را تحت تأثیر فرهنگ دینی و ارزشی اسلام قرار دهد.

وی افزود: آئین پهلوانی ایران سال‌هاست که از دلاوری، رادمردی، جانبازی، نیک‌اندیشی و راست‌کرداری فرزندان این سرزمین سخن می‌گوید و پهلوانان در نبرد با نابخردان، کژان، ناراستان و دشمنان میهن از هیچ تلاشی فروگذار نکرده و تا زمانی که از گود پیروز نمی‌آمدند، دست از نبرد برنمی‌داشتند و هرگز تن به بندگی، بردگی و سرسپردگی دیگری نمی‌سپردند و در این پیکار، بزرگ‌ترین جنگ‌افزار پاکان و راستان، پاکی و راستی و مهر و دوستی است.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی کاشان و حومه خاطرنشان کرد: پهلوانی از همان آغاز با جوانمردی و مردم‌دوستی همزاد و همراه بوده است و پهلوانان برای پاسداری از فرهنگ و میهن و خانواده، تن و روان خود را نیرومند و چابک نگاه می‌داشتند و زیر نظر استادان فنون جنگی و پهلوانی به ورزش‌هایی چون شناوری، سوارکاری، راهپیمایی، چوگان‌بازی، کشتی‌گیری، فلاخن‌افکنی، شمشیربازی، نیزه‌بازی، زوبین‌پرانی و تیراندازی می‌پرداختند.

به گفته وی امروز مجموعه این اندیشه‌های ژرف در چارچوب ورزش باستانی زورخانه به‌صورت یکی از ناب‌ترین و اصیل‌ترین یادگاران نیاکان روشن‌اندیش و ژرف‌نگر به ما رسیده است.

عرفان عنوان کرد: ورزش باستانی ایران با پیشینه‌ای رزمی و آئینی، اگرچه در دورهای مختلف تاریخی بنا به نیاز دچار دگرگونی‌های ظاهری شد ولی کالبد اصلی و چارچوب نخستین خود را از دست نداد و اگر زنگارهای سده‌های گذشته از پیکره آن زدوده شود یکی از بهترین و کارآمدترین نهادهای فرهنگی است.

وی در ادامه، تأسیس مجموعه ورزشی ثامن سازمان اتوبوسرانی کاشان را در راستای ارتقای سلامت جامعه قلمداد کرد و یادآور شد: ظرفیت‌ها و توانمندی‌های بالقوه‌ای در ورزش است که باید با تهیه زیر‌ساخت‌های آن، ظرفیت بالقوه را بالفعل کرد.

انتهای پیام/و20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول