اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست هیئت پهلوانی و زورخانه‌ای کرمان:

ورزش زورخانه‌ای باید در بین ورزش‌های محوری قرار گیرد

خبرگزاری فارس: سرپرست هیئت پهلوانی و زورخانه‌ای استان کرمان گفت: ورزش زورخانه‌ای و پهلوانی باید در بین ورزش‌های محوری و ملی ما قرار گیرد.

ورزش زورخانه‌ای باید در بین ورزش‌های محوری قرار گیرد

جواد کمالی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمان‌ با اشاره به موفقیت‌های مکرر ورزشکاران پهلوانی و زورخانه‌ای استان طی چند سال گذشته در کشور و سطح بین‌المللی اظهار داشت: در هیچ رشته ورزشی به اندازه این رشته بوی قرآن، مکتب اسلام و ولایت جاری نیست و ما باید بتوانیم به عنوان منتظران ظهور امام زمان (عج) این ورزش را بیشتر از گذشته در جامعه توسعه دهیم.

وی افزود: توسعه این ورزش به منزله جاری ساختن بیشتر اخلاقیات و روحیه‌ جوانمردی در جامعه است.

کمالی ‌ورزش زورخانه‌ای و پهلوانی را متنوع‌ترین رشته ورزشی عنوان کرد و بیان داشت: در هیچ رشته ورزشی بر روی کره زمین نمی‌توان تنوع موجود در ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای را مشاهده کرد.

وی همچنین با تأکید بر توسعه هر چه بیشتر این رشته گفت: ورزش زورخانه‌ای و پهلوانی باید در بین ورزش‌های محوری و ملی ما قرار گیرد.

کمالی تصریح کرد: ورزشکاران استان در رده‌های سنی نوجوانان و جوانان و همچنین در مسابقات تیمی عنوان‌های قهرمانی زیادی را در کشور و عرصه بین‌المللی برای استان کسب کرده و ما باید قدردان خدمات آنها باشیم.

وی با اشاره به هماهنگی‌های صورت گرفته در زمینه توسعه و ترویج این ورزش در آموزش و پرورش گفت: با تدابیر اتخاذ شده از این پس این ورزش به صورت عمومی برای 40 هزار دانش‌آموز سطح استان معرفی می‌شود.

وی خاطر‌ نشان کرد: باید به عنوان دوستداران ولایت حضرت علی (ع) این ورزش عبادی و این ارزش ملی ‌و معنوی را توسعه دهیم‌.

انتهای پیام/ب20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول