اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در واکنش به ابطال انتخابات دماوند و فیروزکوه

علاءالدینی: قانون ارجح بر همه امور است/از شورای نگهبان تبعیت می‏کنیم

خبرگزاری فارس: امام جمعه دماوند در واکنش به ابطال انتخابات دماوند و فیروزکوه گفت: مردم و مسئولان شهرستان دماوند قانون را ارجح به همه امور دانسته و از احکام صادره شورای نگهبان تبعیت می‏کنند.

علاءالدینی: قانون ارجح بر همه امور است/از شورای نگهبان تبعیت می‏کنیم

حجت‏الاسلام محمد علاءالدینی امروز پس از انتشار خبر ابطال انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه دماوند و فیروزکوه در گفت‏وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در شرق استان تهران اظهار داشت: ما در جامعه‏ای زندگی می‏کنیم که حاکمیت قانون در فراز و نشیب‏های آن بر دیگر امور رجحان دارد.

وی ادامه داد: نقطه قوت و عامل حفظ نظام مقدس اسلامی در بیش از سه دهه گذشته در تبعیت از قانون و رعایت آن خلاصه می‏شود.

علاءالدینی نقاط ضعف سال‏های گذشته را تمکین نکردن از قانون خواند و افزود: آنچه در برخی مقاطع از سالیان گذشته انقلاب می‏توان به عنوان نقطه ضعف بدان اشاره کرد، تمکین نکردن برخی در قبال قانون است.

امام جمعه دماوند ادامه داد: از سوی دیگر نقطه اوج حرکت مقدس انقلاب اسلامی را نیز باید ادواری قلمداد کرد که در آن عمل به قانون از سوی همه آحاد امت اسلامی مدنظر قرار داشت.

وی اضافه کرد: باید قانون‏گرایی را در عمل ثابت کرد؛ چرکه صرف بیان زبانی عمل به قانون هنر نبوده و کار دشواری نیز محسوب نمی‏شود.

علاءالدینی افزود: این مهم زمانی در اوج خود جلوه‏گر می‏شود که گاه قانون را بر خلاف آرزوهای شخصی خود ببینیم؛ اما در برابر آن تواضع، فروتنی و اطاعت پیشه کنیم.

امام جمعه دماوند با بیان اینکه رویارویی در برابر قانون مایه عزت نیست افزود: با نگاهی به تجربیات سه دهه گذشته انقلاب اسلامی می‏بینیم که ایستادگی در برابر قانون نه تنها افراد را به عزت نمی‏رساند؛ بلکه مشکلات بی‏شماری را برای جامعه در پی دارد.

وی قانون‏گریزی را نمونه‏ای از دین‏ستیزی دانست و گفت: در همین تاریخ انقلاب اسلامی بسیاری از قانون‏گریزانی را می‏شناسیم که در حال حاضر به اشخاصی دین‏ستیز بدل شده‏اند.

علاءالدینی ادامه داد: بسیاری از این افراد قانون‏گریز و دین‏ستیز امروز در شبکه‏های ماهواره‏ای ضدانقلاب به بلندگوهای دشمنان اسلام در برابر مردم این مرز و بوم تبدیل شده‏اند.

امام جمعه دماوند اضافه کرد: اغلب آن افراد کسانی بودند که شاید در گذشته دم از قانون و قانون‏گرایی می‏زدند؛ اما زمانی که بحث تواضع و تمکین در برابر قانون پیش آمد، از این اصل مهم سر باز زدند.

انتهای پیام/ی20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول