اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل:

خط اعتباری 3 هزار میلیارد ریالی سفر سوم تحقق نیافته است

خبرگزاری فارس: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل گفت: خط اعتباری ویژه 3 هزار میلیارد ریالی که در سفر سوم قرار بود به استان اردبیل اختصاص یابد تاکنون اجرایی نشده است.

خط اعتباری 3 هزار میلیارد ریالی سفر سوم تحقق نیافته است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حسین منوری صبح امروز در جلسه شورای اداری استان اردبیل اهمیت ایجاد فرصت‌‌های شغلی و کاهش نرخ بیکاری را به عنوان یکی از اقدامات مهم دولت عنوان کرد.

وی اظهار داشت: با در نظر گرفتن ظرفیت‌های استان‌ها و نیز راه‌‌های رسیدن به اهداف اشتغال، تعهداتی از سوی دولت در حوزه اشتغال تعریف شده که ما با بهره‌گیری از ظرفیت‌های مالی و قانونی می‌توانیم به تحقق آن کمک کنیم.

این مسئول منابع تامین مالی حوزه اشتغال و سرمایه گذاری استان اردبیل را متوجه اعتبارات عمرانی، مانده تسهیلات بنگاه‌های زودبازده، منابع ارزی و ریالی صندوق توسعه ملی، اعتبار ساماندهی مشاغل خانگی و همچنین توسعه بخش کشاورزی برشمرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل با اشاره به اهم ظرفیت‌های قانونی در این زمینه بیان داشت: ایجاد صندوق توسعه ملی، اصلاح قانون کار و تامین اجتماعی، اعتبار مشاغل روستایی و خانگی و برقراری نظام استاد شاگردی به همراه تهیه اسناد توسعه اشتغال استان در دستور کار قرار گرفته است.

منوری در ادامه خاطرنشان کرد: در سال گذشته از 51 هزار فرصت شغلی تعهد شده استان 81 درصد محقق شده است.

این مسئول اضافه کرد: در سال جاری نیز قرار است 43 هزار و 907 فرصت شغلی در استان اردبیل برقرار شود که با این شرایط منابع مالی و اعتباری و دیر ابلاغ شدن بودجه به نظر می‌رسد به صورت کامل نتوانیم این تعهد اشتغال را تحقق ببخشیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل مانده اعتبارات بنگاه‌های زود بازده در فاصله زمانی 84 تا 88 را 600 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: 560 میلیارد تومان توان پرداخت تسهیلات بانکی استان است که امیدواریم بانک‌های عامل بتوانند این اعتبار را برای اجرای پروژه‌های نیمه تمام و سرمایه در گردش پرداخت کنند.

وی ادامه داد: ما هیچ مشکلی از لحاظ جذب این اعتبارات نداریم اما بانک مرکزی با بیان یک جمله کوتاه که " تعادل منابع و مصارف باید رعایت شود" برای بانک‌ها دستاویزی قرار می‌دهد تا آنها گاه از پرداخت تسهیلات اجتناب کنند که امیدواریم با پیگیری نمایندگان استان در مجلس بتوانیم این موانع و مشکلات پیش رو را برطرف کنیم.

این مسئول ضرورت انعقاد قرارداد تمام بانک‌های استان با صندوق توسعه ملی را خواستار شد و افزود: از نمایندگان استان اردبیل انتظار داریم این مشکل اساسی را برطرف کنند تا تسهیلات ریالی و ارزی را دریافت کنیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل در پایان ابراز داشت: بحث یارانه اعتبارات پرداختی به متقاضیان نیز  از سال 87 بلاتکلیف مانده که انتظار می‌رود نمایندگان استان یارانه تسهیلات پرداختی را برای استان جذب کنند.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول