اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون برنامه‌ریزی استاندار چهارمحال و بختیاری خبر داد

تخصیص 1212 میلیارد ریال اعتبار تملک دارایی به چهارمحال و بختیاری

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‌ریزی استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: اعتبارات استانی این استان در سال 91 افزون بر هزار و 212 میلیارد و 245 میلیون ریال تخصیص داده شده است.

تخصیص 1212 میلیارد ریال اعتبار تملک دارایی به چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حمیدرضا فروزنده ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به تخصیص اعتبارات تملک دارایی در این استان، اظهار داشت: اعتبارات تملک دارایی در راستای توسعه و پیشرفت استان و بر اساس ظرفیت‌ها و نیازمندی‌های هر بخش اختصاص داده می‎شود.

وی اعتبارات استانی این استان را در سال 91 افزون بر هزار و 212 میلیارد و 245 میلیون ریال اعلام کرد و گفت: اعتبارات استان در سایر ردیف‌ها که از سوی وزارتخانه‌ها ابلاغ شده تا پایان سال اعلام می‎شود.

فروزنده افزود: اعتبارات هزینه‌ای استان سال‌جاری نیز 785 میلیارد و 278 میلیون ریال است که این میزان اعتبار نسبت به سال گذشته 11.1 درصد رشد داشته است.

معاون برنامه‌ریزی استانداری چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه بودجه 91 از امتیازات و خصوصیات ویژه‌ای برخوردار است، تصریح کرد: در بودجه سال 91 توجه ویژه‌ای به بحث توسعه زیرساخت‌های روستایی از جمله آسفالت کردن جاده‌ها و تأمین آب آشامیدنی شده است.

وی اضافه کرد: برای آسفالت جاده‌های روستایی فاقد آسفالت 40 میلیارد و 300 میلیون ریال و تأمین آب آشامیدنی 35 میلیارد و 260 میلیون ریال اعتبار در بودجه سال 91 پیش‌بینی شده است.

فروزنده از اختصاص 45 میلیارد ریال اعتبار به طرح‌های مطالعاتی و اجرایی استان خبر داد و گفت: اختصاص بودجه به این بخش از اهمیت بسیاری برخوردار است که امید می‎‌رود با جذب این میزان اعتبار به این حوزه شاهد تحولات خوبی باشیم.

وی به دیگر شاخص‌های ارتقای توسعه روستایی اشاره کرد و افزود: 64 میلیارد و 500 میلیون ریال اعتبار به این بخش و 70 میلیارد و 520 میلیون ریال به تهیه و اجرای طرح‌های هادی روستایی اختصاص داده شده است.

این مقام مسئول ادامه داد: در بودجه 91 نگاه ویژه‌ای به توسعه زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی شده که در همین راستا 35 میلیارد و 260 میلیون ریال اعتبار پیش‌بینی شده است.

فروزنده اختصاص اعتبار به بخش فرهنگی را از دیگر ویژگی‌های بودجه سال 91 برشمرد و گفت: اختصاص 35 میلیارد و 260 میلیون ریال به حوزه‌های علمیه استان و 8 میلیارد و 815 میلیون ریال به توسعه پایگاه‌‎های بسیج استانی در راستای توسعه زیرساخت‌های فرهنگی استان پیش‌بینی شده است.

وی همچنین از اختصاص 40 میلیارد ریال اعتبار به مصوبات خاص استان خبر داد و ابراز کرد: افزون بر 5 میلیارد ریال نیز به احداث سالن‌های چند منظوره مدارس پیش‌بینی اعتبار شده است.

معاون برنامه‌ریزی استانداری چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه تهیه و ایجاد 13 پروژه ملی برای انجام در دستور کار بودجه سال 91 قرار گرفته است، افزود: از مزایا و امتیازات بودجه سال 91 نسبت به دیگر سال‌ها ایجاد 13 پروژه ملی است که بر حسب دستور رئیس جمهور در سفر چهارم به تصویب رسیده است.

وی احداث دانشکده پرستاری و مامایی را از مهم‌ترین این پروژه‌های ملی برشمرد و گفت: آبرسانی به شهرها و روستاهای بن-بروجن، انتقال آب از سد باباحیدر به شهرستان فارسان، احداث بیمارستان مالخلیفه، ایجاد تأسیسات فاضلاب شهر گندمان، احداث راه در روستاهای شهرستان اردل از دیگر این پروژه‌ها است.

فروزنده احداث مرکز فرهنگی موزه دفاع مقدس استان، احداث باند دوم شهرکرد-بن-داران، احداث باند دوم شهرکرد- شلمزار، احداث پایگاه انتقال خون استان، احداث مرکز پزشکی قانونی، احداث مجموعه ورزشی کارگران لردگان و کوهرنگ را از دیگر پروژه‌های ملی بودجه 91 برشمرد.

وی خاطرنشان کرد: با احداث و بهره‌برداری این پروژه‌ها شاهد تحول اساسی در توسعه حمل و نقل، ایجاد جاده‌های شهری ایمن و سالم و توسعه فرهنگی در استان خواهیم بود.

فروزنده ایجاد هر پروژه جدیدی را در این استان ممنوع دانست و گفت: به استثناء پروژه‌های ملی که نام برده شد، ایجاد هرگونه پروژه عمرانی جدید در استان ممنوع است و تکمیل پروژه‌های نیمه تمام در اولویت قرار دارد.

انتهای پیام/و10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول