اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای شهر خورموج:

شهرداری خورموج در پرداخت حقوق پرسنل ناتوان است

خبرگزاری فارس: عضو شورای شهر خورموج گفت: وضعیت حساب‌های مالی شهرداری خورموج مشخص نیست، ضمن اینکه شهرداری خورموج در پرداخت حقوق پرسنل ناتوان است.

شهرداری خورموج در پرداخت حقوق پرسنل ناتوان است

حسین سمیعی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در دشتی اظهار کرد: در تفریغ بودجه مشخص خواهد شد بودجه‌هایی که به شهرداری سرازیر شده کجا هزینه شده است و نباید کار به گونه‌ای باشد که حسابرسی ساختگی بوده و شورای شهر هم همانند سال‌های گذشته بدون هیچ‌گونه بررسی فقط مهری زیر این تفریغ بودجه بزند.

سمیعی یادآور شد: در تفریغ بودجه سال 86 که هنوز مصوب نشده بود، بنده رئیس کمیسیون عمران شورا بودم که ایراداتی به این تفریغ بودجه گرفتم و با شهردار سابق و مسئول امور مالی شهرداری بحث کردیم و این ایرادات هم وارد بود و من در صورت جلسات نوشته‌ام اما، شهردار وقت از اعضای شورا خواست که از من بخواهند تا این ایرادات را به فرمانداری منعکس نکنم.

وی تصریح کرد: این بحث در جلسه شورا ذکر شده اما، در هیچ صورتجلسه‌ای منعکس نشد و به هیچ مرجعی هم ارسال نشد و تفریغ بودجه بدون مصوبه شورا، مهر شورا خورده و امروز به‌عنوان مدرک مورد استفاده قرار می‌گیرد.

سمیعی گفت: در رابطه با تفریغ بودجه شهرداری اعضای شورا امسال باید همکاری کنند زیرا این بودجه باید بسیار دقیق مورد بررسی قرار گیرد تا اتفاقات درآمد بودجه سال به چه شکل بوده است.

عضو شورای شهر خورموج تاکید کرد: وضعیت حساب‌های مالی شهرداری خورموج مشخص نیستٰ،ضمن اینکه شهرداری خورموج در پرداخت حقوق پرسنل ناتوان است.

وی در پاسخ به این سئوال که تاکنون در مورد تخلفات شهرداری برای عدم پرداخت حقوق پرسنل به نهادهای نظارتی شکایتی کردید یا خیر گفت: پولی که اداره گاز بابت ترمیم خیابان‌ها و کوچه‌ها پرداخت می‌کنند جز درآمد جاری شهرداری است و باید بابت ترمیم آسفالت کوچه‌ها و خیابان‌ها هزینه شود و در حال بررسی هستیم که اگر بابت حقوق پرداخت شده است به دیوان محاسبات و بازرسی اطلاع خواهیم داد.

سمیعی گفت: بلواری که در امتداد بلوار فایز با بودجه زیادی احداث شده به هیچ عنوان ضرورت شهر نبوده است و من بارها این را گفته‌ام و متاسفانه بودجه‌های عمرانی که از طریق استانداری به شهرداری کمک می‌شود در راه‌هایی مصرف می‌شود که هیچ کاربردی ندارد.

وی در مورد هزینه‌کرد بدون برنامه شهرداری گفت: من خودم به شخصه از پرسنل شهرداری که نتوانسته‌ایم حقوق و مزایای آنان را به موقع پرداخت کنیم و از تمام مردم به خاطر اینکه نتوانسته‌ایم آن چیزی که حق مردم خورموج بود را ادا کنیم  عذرخواهی می‌کنم.

سمیعی یادآور شد: شاید دلیل اصلی عدم پرداخت حقوق را بتوانیم ضعف مدیریتی شهردار عنوان کنیم زیرا نمی‌توانیم بگوییم شهر خورموج درآمد ندارد چرا که ما شاهد بودیم در زمان شهردار سابق و حتی اوایل شهردار فعلی، با مشکل کمتری روبه‌رو بودیم.

رئیس اسبق شورای اسلامی خورموج گفت: در زمانی که مسئولیت شورا را بر عهده داشتم مهم‌ترین دغدغه ما پرداخت به موقع حقوق پرسنل بود و در تمام پرونده‌ها نظارت و دقت می‌کردم که به عنوان مثال یک پرونده حقوقی 150 میلیون تومانی که شهرداری را بدهکار کرده بودند تا احقاق حق شهرداری دنبال کردم تا به سود شهرداری خاتمه یافت.

وی افزود: بعد از مسئولیت من و خانم هاشمی رئیس اسبق شورای شهر، اوضاع نابسامانی در شهرداری به وجود آمد زیرا پرونده‌هایی داریم که خیلی ساده است که حتی یک بقال هم می‌دانند باید اظهارنامه مالیاتی پر شود که این کار در سال گذشته به علت عدم پر کردن اظهارنامه مالیاتی بالغ بر 100 میلیون تومان شهرداری جریمه شد و این می‌تواند حقوق یک ماه پرسنل باشد.

سمیعی گفت: کارخانه آسفالت با اخذ وام و زحمات فراوان احداث شد اما بعضی از اعضای شورا دوست ندارند نحوه مزایده آن مشخص شود.

وی افزود: شهرداری هیچ‌گونه برگ تسویه حسابی با پیمانکار ندارد و جالب این جاست که خود پیمانکاری که کارخانه برای ما ساخته از طریق واسطه بهره‌برداری از آن را بر عهده گرفته و با وجود اینکه یک سال است این کارخانه به مزایده گذاشته شده هنوز هیچ قراردادی با برنده مزایده بسته نشده است و مشخص نیست کسی که در حال حاضر از کارخانه بهره‌برداری می‌کند آیا اجاره ماهانه را می‌دهد یا خیر.

عضو شورای شهر خورموج گفت: بارها این موضوع گفته شده است و شهردار نیز اظهار می‌دارد که ما پول اجاره را به جای بدهی ساخت کارخانه هزینه می‌کنیم اما، این کار کاملا خلاف قانون است چون کارخانه شخص دیگری برای ما ساخته و بهره‌بردار مزایده فرد دیگری است و این ضرری است که به شهرداری و مردم وارد می‌شود.

انتهای پیام/ح10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول