اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای عالی استان‎ها بیان کرد

باید شورای شهر باشیم نه شورای شهرداری

خبرگزاری فارس: رئیس شورای عالی استان‎ها گفت: اعضای شوراهای اسلامی شهرها باید بدانند که شورای اسلامی شهر هستند و نباید شورای شهرداری‎ها باشند.

باید شورای شهر باشیم نه شورای شهرداری

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان مهدی چمران ظهر امروز در جمع رؤسای شورای اسلامی شهر استان گلستان اظهار داشت: شوراها از دل مردم و به پشتوانه مردم انتخاب می‎شوند و باید به مطالبات آنها رسیدگی کنند و با حضور در خیابان‎ها و محلات شهر مشکلات مردم را از نزدیک ببینند و لمس کنند و برای حل آن چاره‎اندیشی کنند.

وی خاطر نشان کرد: برخی از همکاران ما بعد از اخذ آرای مردم و عضویت در شورای اسلامی شهر بیش از اینکه در خدمت مردم باشند و به خواسته‎های آنان رسیدگی کنند در دفتر شورا و شهرداری حاضر می‎شوند و شرکت در جلسات و امضا کردن یک سری برگه را از وظایف اصلی خود می‎پندارند در حالی که واقعیت این چنین نیست و برای رسیدگی به مشکلات مردم و اولویت‎بندی مشکلات آنها باید در بین شهروندان حضور داشت و پستی بلندی‎های شهر و نقاط تاریک و روشن زندگی اجتماعی یک شهروند را دید و بعد تصمیم گرفت.

چمران اضافه کرد: اگر قرآن و دین اسلام به شورا و مشورت اشاره دارد و از اهمیت آن سخن می‎گوید این به آن معنا نیست که یک عده در نتیجه آرای مردم در یک دفتر جمع شوند و سیاست‎های خودشان را بدون در نظر گرفتن خواسته‎های موکلان خود دنبال کنند، ما امین مردم هستیم و این حق آنهاست که پیگیر مطالبات به حق و منطقی خود باشند و از ما انتظار رسیدگی داشته باشند.

رئیس شورای عالی استان‎ها با اشاره به سفرهایی که به استان‎های مختلف و شهرها و روستاهای بزرگ و کوچک داشته اذعان داشت: من به همه همکارانم در شوراهای شهرهای بزرگ و روستاهای کوچک گفته‎ام همه ما یک هدف داریم و آن رساندن نظام به سرمنزل مقصود است از این رو رسیدگی به امورات مردم که سربازان و صاحبان واقعی نظام هستند از اولویت‎های کاری ما بوده و باید به آن توجه داشته باشیم و خودمان را درگیر اختلافات سلیقه‎ای نکنیم.

وی ادامه داد: شورای خوب بر فعالیت شهرداران نظارت دارد نه دخالت و شهرداران هم موظف هستند گزارش کاری خود را به شوراها ارائه بدهند و بگویند برای شهر و شهروند چه کرده‎اند و برای رسیدن به استانداردهای شهری با استفاده از قابلیت‎ها و ظرفیت‎های شهر چه افکاری در سر دارند.

چمران ابراز امیدواری کرد: همکاری و تعامل شوراهای اسلامی شهرها و روستاها با شهرداری‎ها و دهیاری و دیگر دستگاه‎های دولتی به گونه‎ای باشد که رضایت خداوند و مردم را به دنبال داشته باشد و مسیر پویایی و سعادت نظام را هموار کند.

انتهای پیام/ح20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول