اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل آب منطقه‎ای گلستان:

سالانه 4.9 میلیون مترمکعب پساب در گلستان تصفیه می‎شود

خبرگزاری فارس: مدیرعامل آب منطقه‎ای استان گلستان گفت: سه شهرستان بندرگز، ترکمن و کردکوی دارای تصفیه‎خانه‎های پساب فعال هستند که سالانه می‎توانند 4.9 میلیون مترمکعب پساب را مورد تصفیه قرار دهند.

سالانه 4.9 میلیون مترمکعب پساب در گلستان تصفیه می‎شود

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان ایرج حیدریان صبح امروز در سیزدهمین جلسه کارگروه توسعه بخش کشاورزی استان اظهار داشت: حجم فاضلاب‎های تصفیه شده دارای قرارداد با آبفای 4.9 میلیون مترمکعب در سال است.

وی در خصوص تعداد شهرهایی که تصفیه‎خانه در حال ساخت دارند اشاره کرد و بیان داشت: شهرستان‎ها گرگان، گنبدکاووس و آزادشهر نسبت به ایجاد تصفیه‎خانه اقدام کرده‎اند و شهرستان‎های علی‎آبادکتول، گمیشان، مینودشت و آق‎قلا نیز در حال مطالعه طرح هستند.

مدیرعامل آب منطقه‎ای گلستان در خصوص میزان پساب تصفیه شده تصفیه‎خانه‎های فعال گلستان اذعان کرد: میزان پساب تصفیه شده در سال‎های مختلف تا سال 1390 مورد بررسی قرار گرفته و پیش‎بینی شده در سال 1391 از میزان 4.9 میلیون مترمکعب پساب مورد تصفیه 1.3 میلیون مترمکعب مربوط به شهرستان بندرگز، 2.3 میلیون مترمکعب مربوط به شهرستان کردکوی و 1.2 میلیون مترمکعب مربوط به شهرستان بندرترکمن خواهد بود.

حیدریان بیان داشت: میزان پساب مورد تصفیه در تصفیه‌خانه‌های در حال مطالعه، احداث و در حال بهره‎برداری را تا پایان سال ششم 47.5 میلیون مترمکعب عنوان کرد و متذکر شد: شهرستان بندرگز میزان 5 میلیون مترمکعب در دو فاز، شهرستان کردکوی 5 میلیون مترمکعب در سه فاز، شهرستان بندرترکمن 9 میلیون در دو فاز و شهرستان گرگان با توجه به اینکه سال بهره‎برداری نیمه دوم سال 1391 در نظر گرفته شده حدود 2 میلیون مترمکعب پساب را مورد تصفیه قرار خواهد داد.

وی اضافه کرد: شهرستان گنبدکاووس که فرض‎مان بر این است در سال 1394 به بهره‎برداری خواهد رسید در سال 1396 میزان 3.5 میلیون مترمکعب پساب را در بخش‎های کشاورزی و صنعت تصفیه خواهد کرد.

انتهای پیام/س20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول