اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان‌رضوی:

راهبری سیستم‌های تصفیه فاضلاب در شهرک‌های صنعتی به درستی محقق نمی‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان‌رضوی از محقق نشدن درست نگه‌داری و راهبری سیستم‌های تصفیه فاضلاب در شهرک‌های صنعتی خراسان‌رضوی انتقاد کرد.

راهبری سیستم‌های تصفیه فاضلاب در شهرک‌های صنعتی به درستی محقق نمی‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سیدحسین آقامیری صبح امروز در حاشیه بازدید از فعالیت‌های در حال اجرا برای ساخت واحدهای تصفیه‌خانه در شهرک‌های صنعتی کاویان و فریمان بازدید هم‌زمان با هفته صنعت و معدن و تجارت در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: عملیات اجرایی برای استقرار سیستم تصفیه فاضلاب با ظرفیت پذیرش حدود 500 مترمکعب فاضلاب در تصفیه‌خانه شهرک صنعتی کاویان حدود 60 درصد برآورد می‌شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان‌رضوی با بیان اینکه با روند اجرایی موجود امید می‌رود قبل از دهه مبارک فجر به بهره‌برداری برسد، افزود: مراحل پایانی عملیات اجرایی سیستم تصفیه فاضلاب شهرک صنعتی فریمان نیز مورد بازدید قرار گرفته است.

وی افزود: این تصفیه‌خانه امکان دریافت فاضلاب از 18 واحد صنعتی موجود در شهرک را با ظرفیت 100 مترمکعب در روز فاضلاب پاسخ‌گو است.

آقامیری با اشاره به اینکه استان خراسان‌رضوی درباره توجه به امر استقرار سیستم‌های تصفیه‌خانه فاضلاب در شهرک‌ها جز استان‌های پیشرو در کشور محسوب می‌شود، بیان داشت: در حال حاضر 6 شهرک صنعتی استان دارای تصفیه‌خانه فعال است و روزانه بیش از 14 مترمکعب فاضلاب به این تصفیه‌خانه‌ها وارد و کار تصفیه فاضلاب محقق می‌شود.

وی با بیان اینکه هم‌چنین تعداد 2 تصفیه‌خانه در حال اجرا و 4 تصفیه‌خانه در حال اجرای عملیات توسعه است، تصریح کرد: پیشرفت‌های فیزیکی از 15 درصد تا 92 درصد در حال تغییر است و مجموعه این فعالیت‌ها منجر به پذیرش نزدیک به 8 هزار مترمکعب فاضلاب برای تصفیه است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان‌رضوی تاکید کرد: در حال حاضر 3 هزار و 91 واحد صنعتی در 26 شهرک و 17 ناحیه صنعتی مستقر هستند و امیدواریم با مدیریت صحیح برنامه فاضلاب خروجی امر تصفیه بر فاضلاب‌ها به درستی محقق شود.

آقامیری با اشاره به اینکه علی‌رغم توجه ویژه مسئولان شهرک‌ها به مقوله تصفیه پساب تولیدی موضوع نگه‌داری و راهبری سیستم‌های تصفیه فاضلاب به درستی محقق نمی‌شود، خاطرنشان کرد: این مقوله‌ای است که موجب هدر رفت سرمایه‌گذاری‌های صورت پذیرفته می‌شود و ضرورت دارد تا تدابیر ویژه برای این امر اختصاص یابد.

انتهای پیام/ح20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول