اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ارشاد کرمان خبر داد

اختصاص 300 میلیون تومان برای خرید آثار هنرمندان کرمان

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: یک دهم درصد پروژه‌های عمرانی باید برای خرید آثار هنرمندان اختصاص یابد که در استان کرمان 300 میلیون تومان به این امر مهم اختصاص داده می‌شود.

اختصاص 300 میلیون تومان برای خرید آثار هنرمندان کرمان

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، احمد سعیدی در آیین آغاز نمایش و فروش بزرگ آثار تجسمی استان کرمان "اکسپو 91" با تبریک سالروز میلاد رهبر معظم انقلاب اسلامی اظهار داشت: ملت ایران همراه با علی زمان خود بر چالش‌ها غلبه کرده‌اند.

وی افزود: قدرت‌های استکباری با وجود رهبری آگاه و فرزانه در ایران ناکام مانده‌اند.

سعیدی با اشاره به اینکه دولت در حوزه‌های مختلف سرمایه‌گذاری کرده است، ابراز داشت: رویکردهای فرهنگی دولت برای ایجاد نشاط و شادابی جامعه جوان اسلامی و تعالی فکری و فرهنگی است.

وی عنوان کرد: یک دهم درصد پروژه‌های عمرانی باید برای خرید آثار هنرمندان اختصاص یابد که در استان کرمان 300 میلیون تومان به این امر مهم اختصاص داده می‌شود.

این مسئول فرهنگی خاطرنشان کرد: راه‌اندازی بازارچه‌های نمایش و فروش آثار هنرمندان در کشور فرصت مناسبی برای مدیران و ذی‌حسابان دستگاه‌های دولتی است تا آثار فاخر هنری را برای مجموعه خود خریداری کنند.

سعیدی با بیان اینکه نمایش و فروش بزرگ آثار تجسمی استان کرمان "اکسپو 91" به مدت یک هفته در محل موزه هنرهای صنعتی ادامه دارد، افزود: 600 اثر برتر از هنرمندان استان کرمان جمع‌آوری شد که در نهایت 450 اثر برتر انتخاب و در گالری‌های موزه نصب شد.

وی تصریح کرد: آثار به نمایش گذاشته شده در گالری‌های موزه هنرهای معاصر کرمان توسط کارشناسان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قیمت‌گذاری شده‌اند.

سعیدی با اشاره به توطئه‌های دشمنان در زمینه جنگ نرم اذعان داشت: آرمان‌های جمهوری اسلامی ایران باید در آثار هنرمندان ما مشهود باشد.

وی بیان کرد: هنرمندان باید دغدغه‌های جامعه امروز را در خلق آثار هنری مد نظر داشته باشند و به عنوان هدایتگر جامعه در مسیر تعالی نقش ایفا کنند.

سعیدی با اشاره به رونمایی نخستین نشریه عفاف و حجاب استان کرمان همزمان با آغاز نمایش و فروش آثار تجسمی استان کرمان ابراز داشت: انتشار این نشریه با توجه به سیاست‌های نامطلوب مستکبران غربی در برخورد با افراد با حجاب امری ضروری است.

وی ابراز داشت: حجاب حکم مسلم دینی و مورد تأکید ائمه معصوم (ع) است.

انتهای پیام/ب20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول