اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

افتتاح نخستین اکسپوی هنرمندان تجسمی یزد

مسئولان یزد با خرید آثار هنرمندان را حمایت کنند

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد با اشاره به برگزاری نخستین اکسپوی هنرمندان هنرهای تجسمی استان یزد گفت: مسئولان یزد با خرید آثار، هنرمندان را حمایت کنند.

مسئولان یزد با خرید آثار هنرمندان را حمایت کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، بهرام عبدالحسینی در مراسم افتتاح نخستین اکسپو یا نمایشگاه فروش آثار تجسمی هنرمندان استان یزد اظهار داشت: هنر و هنرمند نیاز به حمایت مادی و معنوی دارد و این حمایت باید از سوی مردم و هنرمندان صورت گیرد.

وی برگزاری نمایشگاه آثار تجسمی در یزد را فرصتی برای معرفی هنرمندان، ایجاد زمینه برای فروش آثار و حمایت از فعالان این عرصه دانست.

عبدالحسینی، بر برگزاری هرچه بیشتر این نمایشگاه‌ها تاکید کرد و آن را فرصتی برای حمایت از هنرمندان دانست.

وی از مسئولان استان یزد خواست: برای اهدای هدایای به مجموعه‌ خود از این نمایشگاه‌ها خرید کنند.

استاندار یزد نیز در این مراسم با اشاره به نقش هنرمندان در عرصه‌های مختلف در طول تاریخ انقلاب اسلامی، اظهار داشت: اگر بخواهیم در امر تبلیغ و انتقال آموزه‌های دینی موفق باشیم باید از عرصه هنر بیشتر استفاده کنیم.

محمدرضا فلاح‌زاده افزود: هنر با اعتقادات و مبانی دینی و ارزشی ما عجین شده و هر جا هنرمندان حضوری فعال داشته‌اند، مسائل دینی و اخلاقی نیز بهتر ماندگار شده است. این هنرمندان هستند که با خلق آثار خود در زمینه‌های مختلف، جامعه را به سوی زیبایی‌ها و پاکی‌ها سوق می‌دهند.

فلاح‌زاده از مردم و مسئولان خواست با هدف تعالی فعالیت‌ها و حمایت از هنرمندان هنرهای تجسمی استان یزد، ضمن بازدید از نمایشگاه نسبت به خرید آثار موجود اقدام کنند.

حجت الاسلام محمد صدوقی، فرزند امام جمعه فقید یزد نیز در این مراسم اظهار داشت: هنرمندان باید بدون مشغولیت ذهنی و مشکل بتوانند نسبت به خلق آثار هنری اقدام کنند.

وی افزود: اگر مشکلات هنرمندان و نیازهای آنها رفع شود، به طور قطع آنها بهتر می‌توانند در این زمینه موفق باشند.

صدوقی اظهار داشت: آثار هنری بازگو کننده فرهنگ و آداب و رسوم گذشتگان ماست و باید اینگونه نمایشگاه‌ها با حضور هنرمندان بومی بیشتر شود.

صدوقی همچنین بر لزوم افزایش روحیه خودباوری در بین هنرمندان یزدی تاکید کرد و گفت: در بین هنرمندان یزد افراد زیادی وجود دارند که می‌توانند در سطح کشور حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشند و باید آنها حمایت شود.

این نمایشگاه شامل 106 اثر نقاشی، خوشنویسی و گرافیک هنرمندان بومی استان از 64 هنرمند است که در باغ دولت آباد دایر شد.

این نمایشگاه تا 14 تیرماه آماده پذیرایی از علاقمندان به هنرهای تجسمی است.

انتهای پیام/خ20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول