اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس انجمن نمایش تایباد:

مرکزگرایی هنر سبب در حاشیه ماندن هنرمندان شهرستانی شده است

خبرگزاری فارس: رئیس انجمن نمایش تایباد گفت: مرکزگرایی از مشکلاتی است که در عرصه هنر وجود دارد و بسیاری از هنرمندان به سبب دوری از مرکز با وجود توانمندی و برتری هنری در حاشیه باقی می‌مانند.

مرکزگرایی هنر سبب در حاشیه ماندن هنرمندان شهرستانی شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از تایباد، محمدناصر مودودی صبح امروز در حاشیه برگزاری کارگاه آموزشی یک روزه تئاتر عروسکی که با حضور معاونان و مربیان پرورشی مدارس تایباد در محل کانون فرهنگی و تربیتی سروش آغاز به کار کرد، اظهار داشت: انجمن نمایش شهرستان تایباد برنامه‌های مختلفی را در راستای ارتقای سطح تئاتر شهرستان در دستور کار خویش دارد که دعوت از اساتید مجرب تئاتر جهت حضور و ارائه آموزش حضوری به افراد مستعد شهرستان که توان رفتن به مرکز استان و کشور را ندارند از جمله این برنامه‌ها است.

رئیس انجمن نمایش شهرستان تایباد با اشاره به برگزاری دومین کارگاه آموزشی تئاتر عروسکی برگزاری این کلاس‌های آموزشی به صورت کارگاهی را گامی در راستای تبادل‌نظر و استفاده از ظرفیت‌های پنهان شهرستان‌ها دانست.

مدیر برتر انجمن های نمایش خراسان‌رضوی در سال 90 افزود: حضور توانمند هنرمندان شهرستانی در عرصه‌های مختلف و به ویژه در صحنه‌های نمایش نشان داد که استعدادهای بسیاری در شهرستان‌ها وجود دارد که باید به آن توجه شود.

وی برگزاری کارگاه‌های مختلف آموزشی را از مهم‌ترین زمینه‌های شناسایی استعدادهای بومی خواند و گفت: مرکزگرایی از مشکلاتی است که در عرصه هنر وجود دارد و بسیاری از هنرمندان به سبب دوری از مرکز با وجود توانمندی و برتری هنری در حاشیه باقی می‌مانند.

وی افزود: بسیاری از هنرمندان توانمند وجود دارند که بر اثر فراهم نبودن زمینه حضور در مرکز استان یا پایتخت ناشناخته باقی مانده و از توان و استعداد آنان به خوبی استفاده نمی‌شود.

رئیس انجمن نمایش شهرستان تایباد هم‌چنین گفت: باید به استعدادهای هنرمندان شهرستانی بیشتر توجه شود.

در ادامه محمد حلیمی از اساتید برتر تئاتر عروسکی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان‌رضوی نیز برگزاری کارگاه‌های آموزشی تئاتر در شهرستان‌ها را بسیار مفید و موثر خواند و گفت: در شهرستان‌ها افراد مستعد و علاقه‌مند فراوانی وجود دارند که با برگزاری دوره‌های آموزشی ضمن ارتقای سطح فنی آموزش می‌توان ارتباطی دو سویه بین توانمندی‌های شهرستانی و اساتید مجرب کشوری در راستای ایجاد موقعیت مطلوب ایجاد نمود.

وی افزود: دوری از روزمره‌گی در امور هنری و بهره‌مندی از اشتیاق و علاقه به فراگیری از مزایای مهم برگزاری کارگاه‌های آموزشی در شهرستان‌ها است.

جابر آفریدون کارشناس برنامه‌ریزی و مدیر کانون فرهنگی و تربیتی سروش تایباد نیز با اشاره به استقبال خوب معاونان و مربیان پرورشی مدارس تایباد از این کارگاه آموزشی، برگزاری این‌گونه کارگاه‌ها را زمینه‌ساز تبادل تجارب و انتقال آموخته‌ها به سطوح مختلف عرصه‌های هنری و فرهنگی و دانش‌آموزی عنوان کرد.

انتهای پیام/ح20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول