اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل:

خلأ اجرایی قانون جامع معلولان برطرف می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل گفت:‌ خلأ موجود در اجرای قانون جامع حمایت از معلولان شناسایی شده و باید به سرعت برطرف شود.

خلأ اجرایی قانون جامع معلولان برطرف می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، جلیل جعفری بنه ظهر امروز در گردهمایی مشترک مدیران و معاونان بهزیستی اردبیل اظهار داشت: در کنار اجرای کامل قانون جامع حمایت از معلولین و پیش‌بینی حداکثر 5 درصد ظرفیت اشتغال دستگاه‌های دولتی به این قشر آسیب‌پذیر بسیاری از نارسایی‌ها در این زمینه باید مرتفع شود.

وی حمایت جدی از کارکنان و مدد‌کاران بهزیستی از لحاظ حقوق و مزایا را یادآور شد و خاطرنشان کرد:‌ در این زمینه در مجلس نهم تلاش خواهد شد تا با توجه به سنگینی مسئولیت و کار حمایت و نگهداری از معلولان و نیازمندان جامعه حداقل 50 درصد حقوق و مزایا افزایش یابد.

رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل بیان داشت: ما در بخش تقویت انجمن‌ها و سمن‌های غیر‌دولتی نیز در تلاش هستیم تا لایحه ارائه شده از سوی دولت را که بخشی از آن در مجلس هشتم مصوب شده در کمیسیون‌های تخصصی مورد بررسی قرار داده و کار را با پیگیری مستمر به نتیجه برسانیم.

 جعفری بنه یکی از وظایف بهزیستی را کاهش فقر در مناطق روستایی و محروم جامعه توصیف کرد و یادآور شد: برای کاهش مشکلات و آسیب‌های اجتماعی در حوزه‌های مختلف باید به اقدامات پیشگیرانه توجه بیشتری شود.

وی عنوان کرد: توجه به امر پیشگیری در حوزه معلولیت‌ها باعث وقوع معلولیت اندک شده و هزینه‌های صرف شده در جامعه را تا حد بالایی کاهش خواهد داد.

این نماینده مجلس گفت: اعتبارات پیشگیری از معلولیت‌ها و سایر آسیب‌های اجتماعی در جامعه باید بیشتر از درمان باشد و با صرف هزینه اندک از وقوع معلولیت در جامعه جلوگیری شود.

جعفری بنه وظایف بهزیستی را در قبال جامعه سنگین دانست و افزود: در اساسنامه سازمان بهزیستی 35 وظیفه سنگین برای این سازمان ذکر شده که پیشگیری از معلولیت‌ها و آسیب‌های اجتماعی مهم‌ترین آنها است.

وی با بیان اینکه مددکاران بهزیستی با عطوفت تمام از معلولان و کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست نگهداری می‌کنند، ادامه داد: باید به تامین مسکن و مزایای سختی کار این کارکنان توجه بیشتری شود تا این قشر با انگیزه و بدون دغدغه خدمت کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی در پایان سخنان خود اظهار داشت: باید توجه به شهرستان‌های استان در جهت تامین امکانات لازم برای اورژانس‌های اجتماعی و یا ایجاد اورژانس اجتماعی بیشتر شده تا هیچ شهرستانی از امکانات محروم نباشد.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول