اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وزیر ارشاد در مشهد:

مفاهیم در قالب هنر ماندگار می‌شود

خبرگزاری فارس: وزیر فرهنگ و ارشاداسلامی در مشهد با بیان اینکه باید در استان خراسان‌رضوی تولیدات هنری را افزایش دهیم، گفت: مفاهیم باید در قالب هنر بیان شود ماندگار می‌شود.

مفاهیم در قالب هنر ماندگار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سید محمد حسینی ظهر امروز در جشنواره سرودهای بومی خراسان‌رضوی که در سینمای اصغرزاده در مجتمع فرهنگی امام‌رضا(ع) واقع در پارک ملت مشهد برگزار شد، اظهار کرد: استان خراسان‌رضوی از لحاظ قابلیت‌های فرهنگی ظرفیت‌های بالایی دارد.

وی با اشاره به اینکه در هر شهر خراسان‌رضوی ادیبان، شاعران و دانشمندان زیادی داشته ‌است تصریح کرد: این انتظار از این استان می‌رود که در همه زمینه‌ها پیشتاز باشد.

وزیر فرهنگ و ارشاداسلامی در ادامه با اشاره به مسئله تهاجم فرهنگی خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم با این مقوله مبارزه کنیم باید اقدامات عملی انجام دهیم.

حسینی در این راستا ادامه داد: برای انجام کارهای عملی کاری که باید انجام دهیم این است که ایرادگیری‌ها را کنار بگذاریم و برای تامین نیازها اقدام کنیم.

وزیر فرهنگ و ارشاداسلامی در ادامه با بیان اینکه برای خنثی‌کردن تبلیغات منفی باید ایران را به همه معرفی کنیم تاکید کرد: باید فرهنگ خودمان را در هر جای دنیا نشان بدهیم.

وی با اشاره به اینکه جامعه احتیاج به شادی و روحیه دارد، اظهار کرد: برای ایجاد این شادی می‌توانیم در اعیاد مذهبی و مناسبت‌های این‌چنینی تولیدات متناسب فرهنگی داشته ‌باشیم.

حسینی با اشاره به اینکه ما دارای فرهنگ بسیار غنی رضوی هستیم، ادامه داد: با این احتساب نیازی به نگاه کردن به فرهنگ غرب و تقلید از آن نداریم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه نگاه به سرمایه‌های خودی در ایران بیشتر شده است خاطرنشان کرد: می‌توان در این راستا کارهای ارزشمند و تاثیرگذار زیادی انجام دهیم.

وی در ادامه تولید سرودهای بومی در شهرستان‌های خراسان‌رضوی را یک کار بسیار بزرگ به ثمر نشسته دانست خاطرنشان کرد: در این سرودها نام شهر،‌میراث فرهنگی آن شهر و افتخارات آن ارائه شده است.

وزیر فرهنگ و ارشاداسلامی در ادامه افزود: این کار از این جهت نیز بسیار ارزشمند است که تمام خصوصیات آن شهرستان را در 7 الی 14 بیت بیان می‌کند و اگر کسی حتی اسمی از آن شهر را نشنیده باشد یک آشنایی نسبی با آن پیدا می کند.

وی با بیان اینکه در خطه خراسان در طول تاریخ مردمی زندگی می‌کرده‌اند که بسیار نقش آفرین بوده‌اند اظهار کرد: 903 اثر تاریخی ثبت‌شده در این استان گویای این حقیقت است.

وزیر فرهنگ و ارشاداسلامی افزود: در حال حاضر نیز این استان در اکثر عرصه‌ها پیشتاز بوده است و کارهای ارزشمندی در این استان در حال انجام است که تهیه مستند 90 قسمتی خراسان سرزمین آفتاب یکی از این اقدامات است.

حسینی با بیان اینکه مردمی از خراسان روی رفتارهای کشورهای دیگر تاثیر گذاشته‌اند، اظهار کرد: در ترکیه و در تونس عده‌ای این حقیقت را می‌گویند که ما اسلاممان را از ایران و از خراسان گرفته‌ایم.

وزیر فرهنگ و ارشاداسلامی در ادامه با اشاره به جشنواره رضوی خاطرنشان کرد: این جشنواره امسال در سطح وسیعی انجام می‌شود که شامل 75 نقطه از سراسر دنیاست و در ایران از شلمچه شروع می‌شود و تا مشهد ادامه پیدا می‌کند.

حسینی به گردآوری دانشنامه امام رضا(ع) اشاره کرد و در این‌باره اظهار کرد: برای این دانشنامه 2هزار مدخل در نظر گرفته‌شده است و امید داریم که به سرعت این کار انجام شود و تا پایان دولت نهم از آن رونمایی شود. 

انتهای پیام/ح10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول