اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان اردبیل:

زندگینامه شهدای هنرمند با عنوان «یاقوت سرخ» رونمایی می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان اردبیل گفت: همزمان با برگزاری یادواره شهدای هنرمند استان اردبیل و در هفته دفاع مقدس از کتاب زندگینامه شهدای هنرمند استان با عنوان «یاقوت سرخ» رونمایی می‌شود.

زندگینامه شهدای هنرمند با عنوان «یاقوت سرخ» رونمایی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، عظیم دشتی در مراسم برگزاری یادواره شهدای هنرمند شهرستان گرمی در مجتمع فرهنگی، هنری حافظ این شهر اظهار داشت: در این کتاب 190 صفحه‌ای سعی شده است زندگینامه و وصایای این شهدا جمع‌‌آوری شده تا علاقمندان از این منبع ارزشمند استفاده کنند.

وی تصریح کرد: تاکنون 40 هنرمند شهید در استان اردبیل شناسایی شده و برای گرامیداشت یاد و خاطره آنها یادواره‌های متعددی نیز در شهرهای مختلف در حال برگزاری است.

دشتی شهدای هنرمند را سرسلسله شهدای آگاه و بصیر و حضوریافته در سنگر دفاع از ارزش‌های ناب اسلامی توصیف کرد و افزود: هنرمندان ما در سنگر شهادت نیز همچون سنگرهای دیگر دفاع از انقلاب خوش درخشیدند و به دشمنان نشان دادند که انقلاب اسلامی ایران انقلاب تعالی یافته و رو به صعود در رسیدن به نقطه متعالی و ارزشی است.

به گزارش فارس، در ادامه این مراسم نماینده مردم شهرستان گرمی در مجلس شورای اسلامی نیز زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدا را در قالب یادواره‌ها و برنامه‌های مختلف حرکتی ماندگار و ارزشی توصیف کرد.

حجت‌الاسلام میرقسمت موسوی تصریح کرد: همه مسئولان ما باید رهرو شهدا و حرمت‌دار خون آنها باشند و در مسیر خدمت‌رسانی خود اندیشه متعالی آنها را سرلوحه کار و عزم خود قرار دهند.

وی در ادامه سخنان خود خاطرنشان کرد: ملت ایران امروز بیش از هر زمان دیگر به تقویت روحیه دینداری و ارزش‌آفرینی نیاز دارند که شهدای ارزشمند می‌توانند سرمایه‌های معنوی و تعالی‌بخش روحیه آنها باشند.

موسوی بزرگ‌ترین انتظار شهدا را تبعیت از مسیر ولایت و دور نشدن از این راه نورانی خواند و اضافه کرد: آنهایی که می‌خواهند به این راه پرصلابت صدمه و خدشه‌ای وارد کنند در حقیقت فریب‌خورده دشمنان هستند و به یقین در سنگر آنها گام بر می‌دارند.

این مسئول متذکر شد: اگر حقانیت و اصالت حرکت شهدا و افتخارآفرینان این جامعه را مورد ارزیابی قرار دهیم به یقین قادر هستیم راه درست و سعادت‌آفرین را شناخته و در این مسیر گام برداریم.

در پایان این مراسم از خانواده‌های هفت شهید هنرمند گرمی تجلیل شد و برنامه‌های متنوعی نیز نظیر شعرخوانی، مداحی و پخش کلیپ اجرا شد.

انتهای پیام/ن20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول