اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارشناس مسائل فرهنگی:

حضور افراد غیر متخصص در رسانه هنر را خدشه‌دار می‎کند

خبرگزاری فارس: کارشناس مسائل فرهنگی گفت: حضور افراد غیرمتخصص در جامعه، تأثیر هنر را در رسانه از بین می‎برد و آن را خدشه‌دار می‎کند.

حضور افراد غیر متخصص در رسانه هنر را خدشه‌دار می‎کند

حمید امامی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: بسیاری از افراد متخصص در حوزه‎های فرهنگی و هنری معتقد هستند که حوزه هنری علمی و تخصصی نیست و هر فردی به نوبه خود می‎تواند در این حوزه دخالت داشته باشد.

وی در ادامه با اشاره به این موضوع که فقدان تأثیرگذاری در هنر مشکل عمده‎ای است که در رسانه‎ها موجود است، گفت: تأثیرگذاری رسانه در جامعه ابزار مهمی است که باید توسط افراد متخصص و شایسته حمایت شود.

کارشناس مسائل فرهنگی  اضافه کرد: وجود و حضور افراد غیرمتخصص در جامعه، تأثیر هنر و رسانه را از بین می‎برد، و با توجه به حساسیت بحث هنر در رسانه، باید مسئولان راه افراد غیر متخصص را به حوزه رسانه ببندند.

وی ‎گفت: در جامعه هنری کنونی برخی افراد با داشتن ابزارهای قانونی راه‌های نفوذ افراد متخصص را به این حوزه می‌بندند و این موضوع سبب می‌شود که رسانه نتواند تحلیل درست از موضوع هنری داشته باشد.

امامی با اشاره به اینکه رسانه‎ها قابلیت بصری فراوانی دارند، گفت: اگر بتوانیم کارها و هنرها را از طریق شنیداری و دیداری انتقال دهیم، انتقال آن به مخاطب موثر می‌شود، و به طور کلی جایگاه انتقال از طریق بصری بیشتر از رسانه‎های مکتوب است و تأثیرگذاری ماندگارتری دارد.

وی تصریح کرد: اگر رسانه‌های کاغذی بتوانند مردم را به سمت رسانه‌های صوتی و تصویری هدایت کنند، در حوزه رسانه سیاست بر همه چیز و تمام حوزه‌ها از جمله اقتصاد و فرهنگ تأثیرگذار خواهند بود.

این کارشناس رسانه‌ای ادامه داد: مقوله مهمی که در ارتباط با هنر مطرح می‎شود، این است که فهم و درک اشخاص از هنر متفاوت است و در برخی موارد ناهمگونی بین ‌آثار و مخاطبان  وجود دارد و برداشت پیام به شکل مورد نظر انجام نمی‌شود.

وی در پایان گفت: نقش رسانه به عنوان رابط بین هنر و مخاطب حائز اهمیت است، زیرا از هنر می‎توان در راستای امیال و اهدافی خاص بهره برد.

انتهای پیام/و20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول