اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خراسان‌رضوی:

کارخانه تولید فرهنگ و هنر باید همیشه گرم باشد

خبرگزاری فارس: استاندار خراسان‌رضوی با اشاره به اینکه هر شهرستان در استان خراسان‌رضوی باید چند سرود بومی داشته‌باشد، گفت: کارخانه تولید فرهنگ و هنر باید همیشه گرم باشد.

کارخانه تولید فرهنگ و هنر باید همیشه گرم باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمود صلاحی ظهر امروز در جشنواره سرودهای بومی خراسان‌رضوی که در سینمای اصغرزاده مجتمع فرهنگی امام رضا واقع در پارک ملت مشهد برگزار شد اظهار کرد: باید حداقل سالی 20 الی 30 سرود در استان ادب‌پرور خراسان‌رضوی تولید کنیم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه ادبیات خراسانی که یکی از سبک‌های اصلی ادبیات ایران است مربوط به این سرزمین است تصریح کرد: باید ادبیات استان را یک بار دیگر به مردم دنیا معرفی کنیم.

وی با تشبیه هنر به کارخانه‌ای که باید تولیدات داشته‌باشد تاکید کرد: در واقع سرمایه در گردش این کارخانه تشویق و تجلیل از هنرمندان این کشور عزیز است.

استاندار خراسان‌رضوی وی با بیان اینکه در سفر چهارم ریاست جمهوری با پخش سرودهای بومی بعد از سرود جمهوری اسلامی ایران فضای فرح‌انگیزی ایجاد شده ‌بود و آثار این سرودها به وضوح دیده‌می‌شد افزود : هر شهرستان باید نکوداشت شعرای خود را بگیرد.

صلاحی در ادامه با اشاره به مقوله جنگ نرم یکی از راه‌های مقابله با این مقوله را همین تولید سرود و آهنگ دانست و اظهار کرد: با فرهنگ غنی خود باید جواب آهنگ‌سازی‌های غربی‌ها را بدهیم.

وی در این راستا ادامه داد: غربی‌ها هزاران سایت و شبکه و درست کرده‌اند تا فرهنگ ما را از بین ببرند و ما باید با انها مقابله کنیم.

استاندار خراسان‌رضوی با بیان اینکه در جنگ‌های صدر اسلام یکی از راه‌های انتقال قدرت رجز خوانی بوده‌است خاطرنشان کرد: در جنگ تحمیلی نیز یکی از راه‌های تهییج رزمنده‌ها همین سرودها بوده‌ است.

صلاحی با اشاره به اینکه سرودهای بومی فواید زیادی دارند اظهار کرد: شاعران هر شهر عرفان و شناختشان از آن شهر بیشتر است و بهتر می‌توانند ان را به دیگران معرفی کنند.

وی در این زمینه ادامه داد: سرود سبب هم‌افزایی و هم‌بستگی بین افراد آن شهر می‌شود. 

انتهای پیام/خ۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول