اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس:

کجور متعلق به منطقه البرز مرکزی نیست/ خطر ریزش 70 خانوار روستای منجیر را تهدید می‌کند

خبرگزاری فارس: نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس با گلایه از روند کند فعالیت‌های صنعتی و عمرانی در بخش کجور گفت: کجور منطقه شکار ممنوع است و این منطقه حفاظت شده البرز مرکزی محسوب نمی‌شود.

کجور متعلق به منطقه البرز مرکزی نیست/ خطر ریزش 70 خانوار روستای منجیر را تهدید می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از کجور، قاسم احمدی ظهر امروز در جلسه شورای اداری نوشهر که با حضور مسئولان استانی و کشوری در کجور برگزار شد، گفت: هرچند کجور از محرومیت‌های عمده‌ای رنج می‌برد، اما باید قدردان زحمات نمایندگان پیشین این منطقه در دوره‌های گذشته مجلس باشیم که تلاش بسیاری را در برطرف کردن مشکلات آن داشته‌اند.

وی  با بیان اینکه رفع محرومیت کجور نیازمند اتحاد و همدلی است، اظهار داشت: از تفرقه و جدایی چیزی بدست نمی‌آید و اختلاف، اندیشه را از بین می‌برد، بنابراین با همکاری و همدلی می‌توان این محرومیت‌ها را از چهره کجور کم کرد.

این مسئول ادامه داد: برابر آخرین آمار سرشماری نفوس و مسکن در سال گذشته کجور 20 هزار نفر جمعیت ثابت ثبت شده دارد.

* کجور 693 سال قبل شهر محسوب می‌شد

احمدی تصریح کرد: از بیش از یک‌هزار و 700 کیلومتر وسعت شهرستان نوشهر بیش از هزار و 186 کیلومتر آن را کجور تشکیل می‌دهد.

وی بیان داشت: بر اساس آنچه در تاریخ و در نتیجه پژوهش مورخان آمده کجور 693 سال قبل شهر محسوب می‌شده، اما امروز بسیار کمرنگ شده و از عقب ماندگی و محرومیت‌های عمده‌ای رنج می‌برد.

نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کجور برای احیا نیازمند همت رادمردان این خطه است، گفت: عمده‌ترین مشکل کجور مربوط به محیط زیست و سازمان جنگل‌هاست.

* کجور منطقه شکار ممنوع است نه منطقه حفاظت شده البرز مرکزی

وی ادامه داد: کجور منطقه شکار ممنوع است نه منطقه حفاظت شده البرز مرکزی، ضمنا معتقدیم حتی تحت عنوان شکار ممنوع می‌توان با ایجاد حیات وحش نگاه گردشگران و توریست‌ها را به این خطه تغییر داد.

نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس شورای اسلامی افزود: سازمان حفاظت محیط زیست موظف است راهکارهای علمی برای اجرای پروژه‌های عمرانی و اشتغالزایی در مناطق حفاظت شده را ارایه دهد ضمن رعایت قانون زیست محیطی، طرح توسعه نیز متوقف نشود.

احمدی یادآور شد: مدیریت غیر کارشناسی در رابطه با احداث جاده که نقش مهمی در اشتغالزایی و جذب سرمایه‌گذار دارد مشکلات زیادی را در پی دارد که از جمله آن فرار سرمایه‌گذار از منطقه است.

این مسئول گفت: به شرکت گاز استان پیشنهاد شده تا مسیر انتقال جاده و گاز در کنار هم مورد مطالعه قرار گیرند، اما گفتند برخی شیب‌های تند در مسیر موجب مشکلاتی در این مورد می‌شود، اما با علم امروز می‌توان به واسطه جابجایی نقاط سخت، این مهم را عملی کرد.

* عدم وجود شعبات بانکی در کجور

احمدی با انتقاد از عدم وجود شعبات بانکی در کجور تصریح کرد: منطقه کجور با 68 پارچه آبادی یک بانک ندارد، تنها بانک صادرات آن هم برای مدتی کوتاه در این منطقه شعبه دایر کرده بود.

وی اضافه کرد: با توجه به نیازهای منطقه می‌طلبد تا شعباتی از بانک‌های کشاورزی و ملی در این خطه راه‌اندازی شوند تا سرمایه‌گذاران بومی سرمایه خود را در همین خطه سرمایه‌گذاری کنند.

نماینده مردم نوشهر و چالوس شورای اسلامی با اشاره به نابسامانی در جذب نیرو به‌عنوان یکی دیگر از مشکلات مهم منطقه، از اعلام وعده جذب 17 نیرو برای بیمارستان تامین اجتماعی خبر داد و افزود: استخدامی و جذب نیروها به‌صورت بومی استانی است، در همین رابطه نیروهای جذب شده پس از مدتی با گرفتن انتقالی از منطقه می‌روند.

وی ابراز داشت: نمونه این جذب نیرو مربوط به آموزش و پرورش است که در سال 89 تعداد 23 نفر نیرو جذب شدند که از این تعداد تنها دو نفر بومی بودند و بقیه از دیگر مناطق جذب شدند.

احمدی ادامه داد: نکته قابل تامل این است که از تعداد 21 نیروی جذب شده غیربومی 18 نفر منطقه را ترک کردند.

این مسئول با اشاره به حوادث غیرمترقبه منطقه نیز گفت: کجور منطقه‌ای زلزله‌خیز و سیل‌خیز است، اگر طرح آبخیزداری در این منطقه مطالعه شود شاهد اتفاقات ناگواری در این خطه نخواهیم بود.

نماینده مردم نوشهر و چالوس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: ضروری است تا مسئولان در ردیف اعتباری خود، اعتبارات ویژه‌ای را برای مسائل بحرانی و حوادث غیرمترقبه مدنظر قرار دهند.

* تاخیر 5 ساله در احداث اداره ثبت احوال کجور

احمدی با انتقاد از تاخیر پنج ساله در احداث اداره ثبت احوال کجور یادآور شد: مسئولان و نهادهای متولی باید در این رابطه اهتمام ویژه داشته و آن را در اولویت کار خود قرار دهند.

این مسئول از کمبود پزشک به‌عنوان یکی دیگر از مشکلات کجور یاد کرد و متذکر شد: با توجه به حجم زیاد کار پزشکان انتظار می‌رود تا با افزایش دستمزد پزشکان با ایجاد انگیزه در پزشکان، از رفتن آنها به دیگر نقاط جلوگیری کرد.

وی در پایان اذعان داشت: چند سالی است که بحث جابجایی 70 خانوار روستای منجیر مطرح است، با وجود تلاش مسئولان استانی و شهرستانی و اختصاص بودجه، تاکنون نتیجه‌ای حاصل نشده و خطر ریزش همچنان مردم این روستا را تهدید می‌کند.

انتهای پیام/ن10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول