اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار اردبیل:

بدون توسعه فرهنگ رانندگی متهم کردن دیگران پسندیده نیست

خبرگزاری فارس: شهردار اردبیل گفت: بدون توسعه فرهنگ صحیح رانندگی از طرق مختلف متهم کردن دیگران به قصور و کوتاهی شایسته و درست نیست.

بدون توسعه فرهنگ رانندگی متهم کردن دیگران پسندیده نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، صدیف بدری عصر امروز در جلسه کمسیون ایمنی راه‌ها در اردبیل اظهار داشت: اخیراً پلیس راهور استان نامه تندی را به شهرداری نوشته و از برخی موارد گلایه‌هایی کرده است در حالی که به نظر می‌رسد شهرداری مقصر تصادفات در سطح شهر نیست بلکه ما در چهار ماهه امسال سعی کردیم با اصلاح معابر و نقاط حادثه‌خیز میزان تصادفات را به حداقل برسانیم.

وی تصریح کرد: متهم کردن شهرداری به مقصر بودن تصادفات کمربندی اردبیل چشم‌پوشی از خدمات این مجموعه است که نباید چنین القایی صورت بگیرد چرا که ما با تمام توان سعی کردیم خدمات خود را گسترش دهیم در حالی که همیشه شهرداری 50 درصد مقصر ماجرای تصادفات خوانده می‌شود.

بدری خاطر نشان کرد: راهنمایی و رانندگی از تقصیرات عابر پیاده و رانندگان چشم‌پوشی کرده و دیواری کوتاه‌تر از دیوار شهرداری پیدا نکرده است که مشکلات و موانع را مطرح کند تا چاره‌اندیشی در این زمینه به صورت مدبرانه انجام شود.

این مسئول با اعلام این‌که پلیس راهنمایی و رانندگی اردبیل ساده‌ترین چاره کار را مقصر دانستن دیگران تلقی کرده است، اضافه کرد: ما اگر فرهنگ صحیح رانندگی را به همراه ایمنی و انجام کارهای تحقیقی، پژوهشی و فرهنگی در اولویت قرار دهیم با کمترین آسیب در حوزه رانندگی روبه‌رو می‌شویم.

وی نصب سرعت‌گیرها را به شکل فله‌ای و گسترده غیرکارشناسی و نامناسب توصیف کرد و ادامه داد: اگر در نصب سرعت‌گیرها روند فعلی ادامه پیدا کند در آینده نه چندان دور اردبیل را شهر سرعت‌گیرها می‌شناسند و این امر شهره آفاق می‌شود.

به گزارش فارس، شهردار اردبیل با بیان این‌که نباید تمام مشکلات ترافیکی را با نصب سرعت‌گیر و یا بستن معبر حل کنیم، بیان کرد: در مورد نصب سرعت‌گیرها در شهرها باید تجدید نظر صورت گیرد به طوری که در سال گذشته با تصمیم شورای ترافیک 24 سرعت‌گیر بلااستفاده از سطح شهر برداشته شد که این خود به روان شدن امر ترددها کمک کرده است.

استاندار اردبیل نیز در این جلسه با تاکید بر استفاده از کارشناسان فنی مسایل ترافیکی گفت: کمبود علایم راهنمایی و رانندگی در اکثر گذرگاه‌های اردبیل سبب شده است تا برخی از مشکلات ترافیکی بروز کند.

سید حسین صابری با اشاره به کاهش 11 درصدی تلفات در تصادفات سه ماهه اول امسال خواستار رعایت حال رانندگان به خصوص مسافران تابستانی که تخلفات جزیی دارند، شد.

وی اکثر سرعت‌گیرهای سطح شهر را غیراستاندارد توصیف کرد و بر اصلاح آنها تاکید کرد و افزود: نباید فعالیت شهر به دلیل انتخابات شورا تعطیل شده و یا از هم اکنون فعالیت‌های خود را رنگ و بوی انتخاباتی ببخشیم.

صابری تصریح کرد:‌ اگر تدبیر درست در حوزه ترافیکی و اصلاح برخی از معابر داشته باشیم اردبیل با کمترین مشکل ترافیکی روبه‌رو می‌باشد و بسیاری از گره‌های ترافیکی این شهر باز شده و مشکلات به حداقل می‌رسد.

استاندار اردبیل به آمار پلیس راهور در مقصر بودن 56 درصد تصادفات درون‌شهری به واسطه عابران پیاده خاطرنشان کرد: اگر محل عابر پیاده خط‌کشی نشده شهرداری باید به سرعت در این امر اهتمام کند و ضرورت دارد بدون مقصر قلمداد کردن یکدیگر به رفع مشکلات اقدام کنیم.

انتهای پیام/ی10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول