اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان خبر داد

الحاق 20 شناور جدید به ناوگان مسافری هرمزگان/ آغاز عملیات طرح توسعه بندر هرمز

خبرگزاری فارس: مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از الحاق 20 فروند شناور جدید مسافری استاندارد به ناوگان حمل و نقل مسافری دریایی این استان در ماه‌های آینده و آغاز عملیات طرح توسعه بندر هرمز تا قبل از ماه رمضان خبر داد.

الحاق 20 شناور جدید به ناوگان مسافری هرمزگان/ آغاز عملیات طرح توسعه بندر هرمز

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، علی‌اکبر صفایی عصر چهارشنبه در مراسم تجلیل از تلاشگران و اعضای شورای حمل و نقل دریایی فعال در سفرهای نوروزی با بیان اینکه نوروز امسال در بخش حوزه مسافری دریایی برای بنادر و دریانوردی هرمزگان از شرایط ویژه‌ای برخوردار بود، اظهار داشت: حذف شناورهای غیر استاندارد مسافری درست چند روز قبل از عید و تداوم عملیات به‌سازی و توسعه برخی از بنادر مسافری، وضعیت خاصی را برای سازمان بنادر و دریانوردی در این بخش رقم زده بود.

وی افزود: از این‌رو به صورت مداوم نگرانی‌هایی مبنی بر اینکه حوزه بنادر و دریانوردی در امر جابه‌جایی مسافران با مشکل رو به ‌رو شود، وجود داشت.

به گفته مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان با هماهنگی اعضای کمیته حمل و نقل دریایی از جمله فرمانداران، فرماندهان نیرو‌های انتظامی و نظامی و مسئولان دستگاه‌های مربوطه، حوزه مسافری دریایی توانست در این بخش فعالیت خوب و قابل قبولی را ارائه دهد.

صفایی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: نگاه سازمان بنادر و دریانوردی تنها در امر جابه‌جایی صرف مسافر معطوف نشده بلکه این سازمان خود را در تامین امور رفاهی و خدماتی مسافران در شهرهای بندری نیز به نوعی مسئول می‌داند و در همین راستا سعی بر فراهم‌ آوردن امکانات در بنادر تحت مدیریت خود می‌کند.

وی با اشاره به پروژه‌های در دست اجرای سازمان بنادر و دریانوردی استان هرمزگان به ویژه در بخش بنادر مسافری افزود: با احداث ترمینال مسافری بندر شهید حقانی امکان ورود خودرو به محوطه بندری شهید حقانی با هدف دسترسی آسان‌تر به این ترمینال فراهم می‌شود.

صفایی به طرح توسعه ترمینال بندر شهید ذاکری قشم اشاره کرد و ادامه داد: توسعه ترمینال این بندر نیز می‌تواند نقش قابل توجهی را در ارتقای خدمات و ظرفیت امور مسافری دریایی در قشم داشته باشد.

وی هم‌چنین از آغاز عملیات طرح توسعه بندر هرمز تا قبل از آغاز ماه مبارک رمضان خبر داد و اظهار داشت: بی‌گمان احداث این بندر نیز نقش مهمی در توسعه جزیره هرمز خواهد داشت.

صفایی افزود: هم‌چنین طرح الحاق 20 فروند شناور مسافری جدید و استاندارد به ناوگان مسافری دریایی بین بندرعباس و جزایر در دستور کار قرار گرفته که تاکنون امور قراردادی ساخت و خرید 15 شناور منعقد شده که امید است تا قبل از عید نوروز تعداد 10 فروند از این شناورها به ناوگان موجود اضافه شود.

این مسئول افزود: هم‌چنین در آینده نیز قرارداد ثبت مابقی شناورهای مدنظر در طرح یاد شده منعقد می‌شود.

به گفته صفایی در راستای خرید تعداد 20 شناور مذکور اعتباری معادل 30 میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

به گفته وی از سال گذشته تاکنون روند تحول بنیادی در ناوگان حمل و نقل مسافری دریایی هرمزگان رخ داده است.

صفایی هم‌چنین یادآور شد: پروژه بندر نخل ناخدا که از روند خوبی در بخش ساخت برخوردار شده است نیز در پروژه‌های مهر ماندگار دولت دسته‌بندی شده که امید می‌رود تا پایان دولت دهم این بندر که فاصله جزیره هرمز تا بندرعباس را در حد قابل توجهی کاهش می‌دهد به بهره‌‌برداری برسد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه سالانه حدود 10 میلیون نفر در مسیرهای دریایی استان جابه‌جا می‌شوند، گفت: این در حالی که آمار وقوع سوانح دریایی و مرگ و میر در این حوزه به نسبت سایر حوزه‌های حمل و نقلی کم‌تر است.

در ادامه این مراسم از مدیران فعال در امور مسافری دریایی و اعضای کمیته حمل و نقل دریایی سفرهای نوروزی در هرمزگان تجلیل شد.

انتهای پیام/آ10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول