اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت امنا بارگاه امامزاده شیخ موسی:

طرح توسعه بارگاه شیخ موسی در مازندران اجرا شود

خبرگزاری فارس: عضو هیئت امنا بارگاه امام زاده شیخ موسی در مازندران با اشاره به اینکه تاکنون تنها طرح جامع شیخ موسی از سوی اداره اوقاف بندپی آماده شده است، گفت: طرح توسعه شیخ موسی بندپی شرقی اجرا شود.

طرح توسعه بارگاه شیخ موسی در مازندران اجرا شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بابل، قربانعلی روحی ظهر امروز در مراسم سالگرد حاج شیخ موسی بندپی شرقی اظهار داشت: امروز کشاورزان و دامداران منطقه بندپی به پاس تلاش‌ها و خدمات حاج شیخ موسی با پخت یک هزار و 100 کیلو برنج و 600 کیلو گوشت از 2 هزار نفر از مهمانان این شیخ بزرگ پذیرایی می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه این مراسم همه‌ساله در چنین روزی برگزار می‌شود، افزود: علاوه بر این مراسم، مراسم 26 عیدماه با حضور طوایف، جوانان و اقشار مختلف مردم همراه با کشتی سنتی لوچو هفته آینده در این مکان برگزار می‌شود.

روحی با انتقاد از عدم حمایت اداره اوقاف و امور خیریه نسبت به طرح توسعه شیخ موسی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه حاج شیخ موسی بیش از یک هزار هکتار از اراضی  خود در 20 قریه را وقف کرده است اما به دلیل فروش و تصرف اراضی از سوی افراد و احداث ویلاهای متعدد، در حال حاضر زمین کافی برای احداث سرویس بهداشتی در این مکان متبرک وجود ندارد.

وی تصریح کرد: با پیگیری‌های متعدد در حال حاضر از سوی اوقاف مازندران تنها طرح جامع شیخ موسی به تصویب رسیده و هیچ‌گونه حمایت مالی برای توسعه این امامزاده از سوی اوقاف انجام نشده است.

روحی افزود: در حال حاضر مرمت و بازسازی بارگاه شیخ موسی تنها از طریق دریافت نذورات مردمی انجام شده و با اعتباری بیش از 40 میلیون تومان گنبد مسجد قدیمی این مکان متبرک درحال بازسازی است.

وی بیان داشت: با صرف هزینه‌ای بیش از 40 میلیون تومان کشتارگاه  حرم مطهر شیخ موسی افتتاح و به بهره‌برداری رسید که درصدد هستیم برای رفاه حال مسافران آشپزخانه و سرویس بهداشتی در این مکان احداث کنیم.

عضو هیئت امنا بارگاه امام زاده شیخ موسی اذعان داشت: با توجه به اینکه بارگاه حاج شیخ موسی در یک مکانی بسیار زیبا قرارگرفته و مسافران زیادی از سراسر کشور برای زیارت و تفریح به این مکان مقدس می‌آیند انتظار داریم مسئولان اوقاف استان به ویژه اوقاف بندپی توجه ویژه‌ای نسبت به طرح توسعه این مکان متبرک داشته باشد.

روحی جوار امامزادگان را بهترین مأمن و پناهگاه جوانان برای جلوگیری از تهاجم فرهنگی دشمنان برشمرد و افزود: با توجه به اینکه گردشگران زیادی از سراسر کشور برای تفریح و زیارت به این مکان مقدس مراجعه می‌کنند توسعه این مکان همراه با توسعه برنامه‌های فرهنگی نقش مهمی در جلوگیری از تهاجم فرهنگی دشمنان دارد.

انتهای پیام/غ20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول