اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مبلغ دفتر سازمان تبلیغات اسلامی:

گرفتاری در منجلاب بدحجابی حاصل برخی چشم و هم‌چشمی‌ها است

خبرگزاری فارس: مبلغ دفتر سازمان تبلیغات اسلامی، گرفتاری در منجلاب بدحجابی را حاصل برخی چشم و هم‌چشمی‌ها دانست.

گرفتاری در منجلاب بدحجابی حاصل برخی چشم و هم‌چشمی‌ها است

به گزارش خبرگزاری فارس از دنا، زهرا قنبری در همایش عفاف و حجاب در دنا اظهار کرد: حجاب به معنای پوشش و پنهان کردن است یعنی اینکه یک زن زیبایی خودش را از دید نامحرمان پنهان کند و حجاب به معنای محدود کردن نیست و تنها به معنای پوشش است.

وی گفت: خداوند بین مخلوقات فقط انسان را به داشتن لباس کرامت فرموده است از بدو خلقت آدم و حوا نحوه پوشش را به آن‌ها یاد داده و در مورد حجاب ما را برتری داده و کرامتی به کرامات ما افزوده است.

این مبلغ فرهنگی اظهار کرد: همه ما مسلمان و شیعه امیر‌المومنین هستیم و باید بدانیم قرآن در مورد حجاب چه فرموده است چرا که خدا در قرآن به پیامبر فرموده "ای رسول به همسران و دختران و زنان مومن بگو جلباب‌های خود را به روی خود افکنند این کار برای این است که مورد آزار و اذیت قرار نگیرند".

وی بیان کرد: چیزی که خداوند برای ما تعیین می‌کند روشن‌ترین چیزهاست خدا در این آیه نحوه پوشیدن روسری را به ما تاکید کرده است.

قنبری افزود: باید ارزش خود را بدانیم تا بتوانیم حجاب خود را رعایت کنیم و در زمان جاهلیت زنان و دختران از ارزش و کرامتی برخوردار نبودند، اسلام زن را از اوج ذلت به اوج عزت رساند و به زن حق مالکیت و شخصیت و مقام داد.

وی گفت: از عوامل بدحجابی در جامعه تمایلات درونی زن‌ها، ضعف ایمان و عقیده، چشم و هم‌چشمی و بی‌غیرتی مردان است.

این فعال فرهنگی یادآور شد: از جمله آثار بدحجابی در جامعه از هم پاشیدن خانواده‌ها و بالا رفتن آمار طلاق، رکود اقتصادی و اجتماعی، ناراحتی‌های روحی و روانی و افزایش جنایات و عذاب الهی است.

وی تصریح کرد: بحث عفت از بحث حجاب دامنه گسترده‌تری دارد، عفت هم برای زنان و هم برای مردان بوده، نحوه گفتار و کردار و رفتار هر مرد و زنی باید درست باشد، زنان باید در کلام خود عفت را حفظ کرده و با متانت و باوقار صحبت کنند.

این مبلغ دینی افزود: ما دوست داریم در همه کارها بهترین باشیم و در نحوه پوشش بهترین چیز چادر است، زنان و دختران باید برای حجاب خود چادر را انتخاب کنند مادران وظیفه دارند از همان کودکی به دخترانشان چادر پوشیدن را بیاموزند.

قنبری تصریح کرد: حجاب صدفی است که گوهر عفت را حفظ می‌کند ما زنان باید دستورات اسلام را عمل کنیم و در همه زمینه‌ها پوشش خود را حفظ کنیم چون زنی که حجابش را رعایت کند جایگاهش بهشت است و کسی که با بدحجابی بیرون رود هم به دین و دنیایش و هم به جامعه خود زیان رسانده است.

انتهای پیام/ب20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول