اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حجت‌الاسلام ماندگاری:

جوامع معنای عفت و بی‎حجابی را مورد غفلت قرار می‎دهند

خبرگزاری فارس: خطیب و استاد حوزه و دانشگاه گفت: جوامع معنای عفت و بی‎حجابی را مورد غفلت قرار می‎دهند.

جوامع معنای عفت و بی‎حجابی را مورد غفلت قرار می‎دهند

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان حجت‌الاسلام مهدی ماندگاری در همایش گلبرگ عفاف تبلیغات اسلامی گلستان اظهار داشت: بی‎حجابی و بی‎عفتی آسیب‎های جدی و فراوانی را برای فرد و جامعه به دنبال خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه پوشش یک امر فطری برای انسان است ابراز داشت: نخستین آسیبی که بی‎حجابی برای فرد به دنبال خواهد داشت ترس است.

ماندگاری افزود: انسان بی‎حیا به دنبال این است تا بی‎حیایی خود را از افراد جامعه مخفی نگه دارد برای همین همیشه ترس در وجود خود خواهد داشت این در حالی است که یک انسان عاقل از ترس فرار می‎کند.

این استاد حوزه و دانشگاه خاطر نشان کرد: دومین آسیب بی‎حجابی سوءظن است و انسانی که خود به این امر مبتلا است دیگران را نیز آلوده خواهد دید.

وی با بیان اینکه مشکل بعدی که بی‎حجابی در جامعه به وجود می‎آورد مقایسه است اذعان کرد: وقتی در جامعه روابط، فیلم‎ها، سریال‎ها و تفرجگاه‎های ما پر از افراد بی‎حجاب شود فردی که از همسر خود ناملایمتی می‎بیند همسرش را با دیگر افرادی که در خیابان یا مکان‎های دیگر دیده است مقایسه می‎کند که این امر برای خانواده یک آفت بزرگ است.

ماندگاری تاکید کرد: مقایسه در زندگی زناشویی همانند یک زلزله 10 ریشتری برای زندگی می‎ماند و هیچ انسان عاقلی خانه خود را در مسیر خط زلزله بنا نمی‎کند.

* ارتباط انسان با حیوان ایستگاه آخر بی‎حیایی

این خطیب کشوری تصریح کرد: وقتی انسانی در وادی مقایسه می‎افتد آن وقت در برخورد با جنس مخالف دچار بی‎حیایی می‎شود و امروز شاهد هستیم که در دنیای غرب همین مسئله باعث شده تا انسان‎های بی‎حیا به همجنس‌گرایی و در برخی از کشورها حتی به ارتباط با حیوان رسیده‎اند که این ایستگاه آخر بی‎حیایی است.

وی ناکامی را چهارمین آسیب بی‎حجابی دانست و افزود: بی‎حیایی ضریب ناکامی را بالا می‎برد برای همین امروز در جوامع غربی شاهد افزایش خودکشی‎ها هستیم که در راستای ناکامی به وجود می‎آید.

این استاد حوزه و دانشگاه تاکید کرد: این اثرات همه باعث می‎شود که امروز شاهد این باشیم که در شهر تهران در یک روز 18 هزار ازدواج ثبت می‎شود که 11 هزار تای آن به دادگاه خانواده می‎روند و برخی از آنها نیز دچار طلاق عاطفی خواهند شد.

انتهای پیام/غ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول