اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حزب موتلفه اسلامی در چهارمحال و بختیاری:

عفاف و حجاب نشاندهنده عمق اعتقادات مردم است

خبرگزاری فارس: حزب موتلفه اسلامی در چهارمحال و بختیاری با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد عفاف و حجاب نشاندهنده عمق اعتقادات مردم به مبانی اسلامی است.

عفاف و حجاب نشاندهنده عمق اعتقادات مردم است

به گزارش خبرگزاری فارس در شهرکرد در این بیانیه با اشاره به حدیثی از امام علی(ع) مبنی بر اینکه عفاف سرچشمه همه خوبی‎هاست، آمده است: باید همه بدانیم که آزادی به شکل غربی آن که موجب تباهی جوانان و دختران و پسران می‌شود، از نظر اسلام و عقل محکوم است و تبلیغات و مقالات و سخنرانی‌ها و کتب برخلاف اسلام و عفت عمومی و مصالح کشور حرام و بر همه ما و مسلمانان جلوگیری از آن‌ها واجب است و از آزادی‎های مخرب باید جلوگیری شود و از آنچه در نظر شرع حرام و آنچه بر خلاف مسیر ملت و کشور اسلامی و مخالفت با حیثیت جمهوری اسلامی است به طور قاطع اگر جلوگیری نشود، همه مسئول هستند.

این بیانیه می‌افزاید: مردم و جوانان اگر به یکی از امور مذکور برخورد کردند به دستگاه‌های مربوطه رجوع کنند و اگر دستگاه مربوطه کوتاهی کرد، خودشان مکلف به جلوگیری هستند.

در این بیانیه به قسمتی از وصیت‌نامه سیاسی الهی امام خمینی(ره) اشاره شده و آمده است: حجاب ودیعه‌ای است مقدس و موهبتی الهی، موهبت و خلعتی برازنده که انقلاب شکوهمند اسلامی آن را به زنان بازگرداند تا به داشتن آن ببالند و دوشادوش مردان در جهت تحقق"جامعه فاطمی" تلاش کنند.

حزب موتلفه اسلامی چهارمحال و بختیاری، در این بیانیه عفاف و حجاب را نشان‌دهنده تقویت ایمان و عمق اعتقادات افراد دانسته و آورده است: عفاف و حجاب، نشان‌دهنده تقویت ایمان، عمق اعتقاد، رشد فرهنگ اصیل ایرانی، حاکمیت ارزش‌های انسانی و حفظ حریم و حرمت زن و مرد است و عدم رعایت آن شدیدترین ضربات را به پیکر اخلاق و معنویت در جامعه وارد می‌کند.

این بیانیه تصریح می‌کند: از آن‌جا که رعایت عفاف و حجاب، در سلامت و پاکی جامعه مؤثر است و  بنیان خانواده را تحکیم می‌بخشد و بستر لازم را برای تربیت صحیح نسل امروز و فردای جامعه فراهم می‌کند، لذا رعایت این مساله یکی از وظایف شرعی، قانونی و اجتماعی بوده که بر عهده هر مرد و زن مومنی است و کوتاهی و بی‌توجهی نسبت به آن، باعث رواج گناه، تفاخر، تکاثر، اسراف، فساد و در نهایت محدودیت زن خواهد شد.

در ادامه این بیانیه بر ضرورت مقابله با اقدامات استکبار جهانی تاکید شده و آمده است: امروز که استعمارگران فرهنگ‌ستیز، برای زدودن ارزش های اسلامی تلاشی بی‌سابقه به کار گرفته‌اند تا در بینش و نگرش افراد، تغییر و تحول منفی ایجاد کنند و به ویژه به زنان جامعه القا کنند که شخصیت و ارزش زن در به نمایش گذاشتن وجود و زیبایی‌های ظاهری اوست، لازم است نسبت به مقوله عفاف و حجاب که تضمین‌کننده سلامت عاطفی و روحی و روانی و اخلاقی نسل‌های امروز و فردا است، اهتمام ویژه داشته باشیم و برای رضایت خدا و حفظ آرامش، امنیت و اقتدار جامعه و سلامت نسل جوان کشور عزیزمان همه با هم این فریضه واجب الهی را در جامعه زنده و پویا نگاه‌داشته تا از آثار و برکات آن به فضل الهی بهره‌مند گردیم.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول