اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی کردستان:

تقلیدهای کورکورانه از مدل‌های غربی عامل بدحجابی است

خبرگزاری فارس: معاون اجتماعی و ارشاد فرماندهی انتظامی استان کردستان تقلید کورکورانه از مدل‌ها و پوشش‌های غربی مغایر با فرهنگ اصیل ایرانی و اسلامی را عامل اساسی بدحجابی در کشور دانست.

تقلیدهای کورکورانه از مدل‌های غربی عامل بدحجابی است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، جواد بنی‌عامریان بعدازظهر امروز در جلسه هم‌اندیشی پلیس اجتماعی با سازمان‌های مردم‌نهاد استان در سالن دولت استانداری، اظهار داشت: بدحجابی و بی‌توجهی به حجاب اسلامی از آثار و پیامدهای وازدگی در برابر فرهنگ بیگانگان است.

جواد بنی‌عامریان افزود: ورود فرهنگ بیگانه به جامعه موجب ایجاد نوعی احساس بیگانگی به فرهنگ خودی و بی‌هویتی اجتماعی می‌شود.

وی سلطه بیگانگان و تامین منافع آنها را از دیگر اثر بی‌حجابی در جامعه عنوان کرد و افزود: استعمارگران هر جامعه‌ای را مانع رسیدن به اهدافشان ببیند با اجرای برنامه‌های مختلف سعی در بازدارندگی مردم و مشغول کردن آنها می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: ترویج فرهنگ بی‌حجابی و بدحجابی و تلاش در راستای حذف ارزش‌ها و هنجارهای جامعه به منظور تقدس‌زدایی از چهره جوامع اسلامی از مهم‌ترین راهکارهای دشمنان در این مسیر است.

وی گسترش فساد و تباهی را از دیگر تاثیرات بی‌توجهی به حوزه حجاب و عفاف عنوان کرد و گفت: در جامعه‌ای که حجاب، متانت، عفت و حیا ارزش تلقی می‌شود زنان آن را به عمل در رفتار و کردار خود به باور تبدیل می‌کنند.

بنی‌عامریان افزود: این ارزش‌ها در جامعه نه تنها زنان بلکه مردان را نیز متوجه این ارزش‌ها کرده و امنیت و سلامت اجتماعی تامین می‌شود.

به گفته وی، اما اگر زنان جامعه به سمت الگوهای غربی و بی‌حجابی حرکت کنند نه تنها ارزش و جایگاه خود در جامعه را خدشه‌دار کرده بلکه بسیاری از ارزش‌های جامعه را نادیده گرفته و موجب ترویج بی‌بندو‌باری می‌شود.

وی افت تحصیلی را از دیگر تاثیرات بی‌توجهی به حجاب و عفاف دانست و افزود: بی‌توجهی برخی از دانشجویان به نوع پوشش در محیط دانشگاه موجب دل‌مشغولی دانشجویان دیگر و در نتیجه افت تحصیلی آنها می‌شود.

به گفته بنی‌عامریان، تضعیف اعتقادات دینی از دیگر آثار ترویج بی‌حجابی در جامعه است که می‌تواند زمینه بروز بسیاری از آسیب‌های اجتماعی در جامعه شود.

وی با بیان اینکه ایجاد ناامنی و سلب آرامش روحی و روانی جامعه می‌شود، اضافه کرد: عدم پوشش درست برخی از زنان در جامعه نه تنها آنان را در معرض خطر و آسیب‌های مختلف قرار می‌دهد بلکه دیگران را نیز مورد تهدید قرار خواهد داد.

به گفته وی، انجام اقدامات قهری نمی‌تواند جوابگوی مقابله با مشکل بی‌‌حجابی در جامعه باشد بلکه باید با انجام کارهای فرهنگی درست و همچنین هماهنگی و تعامل همه دستگاه‌های متولی در راستای مقابله با معضل بی‌حجابی و تقویت حجاب و عفاف در جامعه گام‌های اساسی برداشته شود.

به گفته وی، در حال حاضر بیش از 25 نهاد کشور به روش‌های مختلف متولی بحث حجاب و عفاف هستند و عملکرد درست این نهادها موجب کاهش برخورد نیروی انتظامی و کاهش برخوردهای سخت‌افزاری در برنامه‌های ارشادی در حوزه حجاب و عفاف می‌شود.

انتهای پیام/ی20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول