اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم نور و محمودآباد در مجلس:

بنیاد نیماشناسی در مازندران تاسیس می‌شود

خبرگزاری فارس: نماینده مردم نور و محمودآباد در مجلس بر ضرورت تاسیس بنیاد نیماشناسی در نور تاکید کرد.

بنیاد نیماشناسی در مازندران تاسیس می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان نور، عبدالوحید فیاضی بعدازظهر امروز در جلسه مقدماتی بنیاد در شرف تاسیس نیماشناسی نور بیان داشت: نیما سرمایه فرهنگی و علمی کشور و ادبیات ما است و شایسته این غربت نیست.

وی نبود موسسه خاص برای شناساندن مفاخر علمی و فرهنگی از جمله مفاخر بزرگ این شهرستان را خلاء بسیار بزرگ فرهنگی در کشور دانست و ابراز داشت: اقدام خوب اهالی فرهنگ در نور برای تاسیس بنیاد نیماشناسی آغازی برای حرکت جدید و نظام‌مند است اما ادامه کار نیاز به ساختار قوی تشکیلاتی دارد.

فیاضی تصریح کرد: داشتن ساختار قوی به محتوی ارزش می‌دهد و متولیان این امر باید با الگوبرداری از چنین تشکیلاتی از جمله تشکیلات حافظ‌شناسی تلاش کنند با بهره‌گیری از ظرفیت مردمی بنیادی با ساختار قوی و ارزشی تاسیس و این موجب شود تا در ادامه بنیاد بنان هم شکل داده شود.

نماینده مردم نور و محمودآباد در مجلس تاکید کرد: در تاسیس بنیاد نیماشناسی باید هدف و چشم انداز ملی باشد زیرا نیما در محدوده جغرافیایی محدود نیست و می‌توان با تاسیس این بنیاد جرقه فکری ایجاد و از چهره‌های حقوقی، حقیقی و علمی در این رابطه بهره برد.

وی تصریح کرد: برای تداوم و موفقیت کار بنیاد لازم است از منابع، امکانات و ظرفیت‌های استانی و ملی بهره‌گیری شود و از افراد حقوقی دارای عنوان از جمله استاندار، وزیر ارشاد هم درخواست حمایت و کمک شود تا در صورت جایگزینی افراد هم سیاست‌های حمایتی ادامه پیدا کند.

فیاضی با تاکید بر ضرورت اینگونه بنیادها اظهار داشت: این خلاء احساس می‌شد و برای همین بنده استقبال کردم و حمایت خواهم کرد زیرا این جرقه‌ها انگیزه ایجاد می‌کند و کار و عمل ارزشی و ماندنی است و چه باشم و چه نباشم ادامه خواهد داشت.

نماینده مردم نور و محمودآباد در مجلس در ادامه خواستار پیگیری جدی متولیان امر شد و افزود: با تاسیس این بنیاد تمام آثار مربوط به نیما باید گردآوری و ضمن نگهداری در اختیار علاقمندان قرار گیرد.

انتهای پیام/ب20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول