اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در نشست شورای تحول روستا مطرح شد

انتقاد مدیرکل بنیاد مسکن از تخریب آسفالت روستاهای خراسان‌شمالی

خبرگزاری فارس: مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان‌شمالی نسبت به تخریب آسفالت روستاهای دارای طرح هادی در این استان از سوی شرکت‌های خدمات رسان انتقاد کرد.

انتقاد مدیرکل بنیاد مسکن از تخریب آسفالت روستاهای خراسان‌شمالی

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، علی محمدی بعد از ظهر امروز در نشست شورای تحول روستایی خراسان‌شمالی اظهار کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی هزینه‌های هنگفتی را برای اجرای طرح‌های هادی و آسفالت معابر روستاهای مزبور داشته است.

وی افزود: برخی از شرکت‌های خدمات رسان اقدام به آسفالت شکافی این روستاها کرده و پس از اجرای پروژه خود قسمت‌های حفاری شده را به حال خود رها می‌کنند.

محمدی با تاکید بر اینکه اگر شرکت‌های خدمات رسان از این پس نسبت به برنگرداندن این پروژه‌ها به حالت اول خود اقدام نکنند، به ناچار بنیاد مسکن از سوی دستگاه قضایی موضوع را پیگیری خواهد کرد، گفت: بر اساس دستورالعمل‌ها شرکت‌های خدمات رسان مکلف بوده تا پس از هر گونه آسفالت شکافی معابر را به صورت اولیه برگردانده و یا هزینه‌های آن را پرداخت کند.

وی همچنین با اشاره به اینکه سال گذشته 69 پروژه طرح هادی در استان آغاز شده افزود: با افتتاح این طرح خراسان‌شمالی از حیث اجرای طرح‌های هادی به میانگین کشوری خواهد رسید.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان‌شمالی اجرای طرح‌های هادی را در عمران و آبادانی روستاها و جلوگیری از تردد روستاییان به مناطق شهری بسیار اثرگذار خواند و گفت: در صورت پرداخت هشت درصد از اعتبارات تملک دارایی دستگاه‌ها، اجرای طرح هادی در تمام روستاهایی که در آنها طرح‌های مرتبط مطالعه شده اند قابل اجرا خواهد بود.

مدیرکل روستایی استانداری خراسان‌شمالی نیز در این نشست بر همیاری بخشداری‌ها به منظور حل مشکلات روستاها تاکید کرد.

مسلم راعی با بیان اینکه در جهت ارتقای سطح فرهنگی روستاها آموزش‌های مهارت‌های زندگی ارائه می‌شود، گفت: این فعالیت‌های آموزشی به منظور کاهش آسیب‌های اجتماعی و آموزش افراد برای کسب مهارت‌های زندگی برگزار شد.

وی همچنین تلاش برای مشارکت مردم در روستاها برای رفع مشکلات و روان سازی امور را از مهم‌ترین اقدامات انجام شده عنوان کرد.

نیمی از جمعیت 843 هزار نفری خراسان‌شمالی در روستاها سکونت دارند.

انتهای پیام/خ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول