اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون برنامه‌ریزی استاندار مازندران:

پروژه‌های عمرانی مازند‌ران به شرکت‌های تعاونی واگذار شود

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‌ریزی استاندار مازندران گفت: به جای اینکه پروژه به فرد واگذار شود و مسئول مورد سوال قرار گیرد، به شرکت تعاونی واگذار می‌شود که 2 میلیون نفر عضو دارد.

پروژه‌های عمرانی مازند‌ران به شرکت‌های تعاونی واگذار شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، ولی‌الله فرزانه بعدازظهر امروز در جلسه افتتاح و آغاز به کار شرکت خدمات بیمه‌ای سهام عدالت کشور  در سالن شماره یک استانداری مازندران اظهار داشت: قبل از اینکه شرکت تعاونی سهام عدالت شکل بگیرد، در استان به دنبال راه‌اندازی شرکت تعاونی عام با عنوان شرکت مادر تخصصی بودیم که همه مردم مازندران در آن مشارکت کنند.

وی ادامه داد: یکی از راه‌های کاهش ضریب جینی، مشارکت دادن مردم در امور اقتصادی با تشکیل شرکت تعاونی‌های فراگیر است.

فرزانه با اشاره به اینکه 2 میلیون نفر از مردم مازندران در شرکت سهام عدالت استان، عضو هستند، متذکر شد: سهامداران باید در طول سال، مزه این عضویت را بچشند هر چند که مبلغ ناچیز باشد.

وی با بیان اینکه امیدواریم در آینده نزدیک، سهامداران بتوانند لذت سهام عدالت را بچشند، تصریح کرد: سهام عدالت در استان به اغلب شرکت‌هایی که واگذار شده، سودده بودند.

فرزانه گفت: سهم تعاون در اقتصاد بسیار کم است که در برنامه پنجم باید به 25 درصد برسد.

این مسئول با اشاره به اینکه امروز اخلاق در اقتصاد کاهش یافته و بحث‌های 3 هزار میلیاردی، 2 هزار میلیاردی و 2 هزار و 500 میلیاردی نشان از این موضوع دارد، خاطرنشان کرد: اگر شرکت‌های تعاونی عام فراگیر توسعه یابد، مسئولان رغبت پیدا می‌کنند بسیاری از پروژه‌ها و طرح‌های استان را به این شرکت‌ها واگذار کنند.

معاون برنامه‌ریزی استاندار مازندران یادآور شد: به جای اینکه پروژه به فرد واگذار شود و مسئول مورد سئوال قرار گیرد، به شرکت تعاونی واگذار می‌شود که دو میلیون نفر عضو دارد.

فرزانه اظهار داشت: از باب ضریب نفوذ بیمه‌ای و شاخص‌های دیگر بیمه‌ای، مقام خوبی در منطقه و جهان نداریم.

وی با بیان اینکه 50 درصد از بیمه کشور مربوط به وسایل نقلیه و بیمه اجباری است، افزود: مردم، کمتر به بیمه‌های اختیاری روی می‌آورند.

فرزانه خاطرنشان کرد: باید فرهنگ بیمه و آموزش‌های لازم را از طریق رسانه‌ها گسترش دهیم.

انتهای پیام/ش20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول