اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای اسلامی شهرستان تنکابن:

پروژه‌های عمرانی تنکابن سرعت خوبی ندارند/ پروژه کمربندی پس از 30 سال تکمیل نشد

خبرگزاری فارس: رئیس شورای اسلامی شهرستان تنکابن با گلایه از کندی اجرای پروژه‌های عمرانی تنکابن، روال اجرای پروژه‌های عمرانی و زیرساختی منطقه را لاک‌پشتی ارزیابی کرد.

پروژه‌های عمرانی تنکابن سرعت خوبی ندارند/ پروژه کمربندی پس از 30 سال تکمیل نشد

به گزارش خبرگزاری فارس از تنکابن، تقی پزشکی بعدازظهر امروز در نشست خبری که عصر امروز در تنکابن برگزار شد، بااشاره به برخی از پروژه‌هایی که سرعت خوب اجرایی ندارند، بیان‌داشت: پروژه کمربندی تنکابن که پس از حدود 30 سال هنوز تکمیل‌نشده دیگر امروز توجیه یک کمربندی را ندارد زیرا کاملاً در بافت شهری قرار گرفته و برای این منظور باید تعریفی نو از یک پروژه جدید در این قالب برای منطقه درنظر گرفته شود.

در این نشست خبری وی با انتقاد از رویکرد مدیران و مسئولان استانی و شهرستانی در رسیدگی به امور مردم و مقوله‌های بسیاری از مشکلات عدیده آنها در منطقه، فقدان امکانات زیرساختی از قبیل راه، آب، گاز، مراکز بهداشتی و درمانی شهری روستایی مشکلات عدیده مردم در بحث پیگیری مسائل از مرکز استان و مغفول ماندن فرمانداری ویژه و محدود شدن آن بر روی کاغذ و اینکه اختیارات روسای ادارات شهرستان به عنوان معاونت مدیرکل نیز بی‌تأثیر و صرفاً در اسم باقی‌مانده است، گلایه از رسانه ملی در استان و عدم پوشش کافی از مسائل و مشکلات منطقه فقدان رویکرد فرهنگ و گویش مردم غرب استان، معضل مهار نشده گرانی، اشتغال، عدم نیل به اهداف تعیین شده در بحث مسائل زیست محیطی به ویژه آلاینده‌های محیط زیست، عدم توفیق در احداث پروژه کمپوست، شبکه‌های فاضلاب شهری و روستایی که دریا و رودها را آلوده کرده است ورشکستگی برخی از کارخانجات و عدم سوددهی برخی دیگر، کندی روند اجرایی پروژه‌‌ها و بسیاری دیگر از مشکلات را مطرح کرد.

*انتقاد از ارائه آمار اشتغالزایی سهم غرب مازندران 

 

پزشکی در بخشی از سخنان خود بااشاره به اینکه با تعاملی که بین شورای شهرستان و فرمانداری برقرار است، اظهار داشت: با مدیرانی که در دستگاه‌های اجرایی شهرستان با کم‌کاری باعث برگشت اعتبارات تخصیصی به علت عدم برنامه‌ریزی می‌شوند برخورد جدی می‌شود.

وی با بیان اینکه از صدا و سیمای استان جدی گلایه داریم زیرا به گویش و فرهنگ منطقه توجه کافی ندارد، ادامه داد: درباره اخبار نیز پوشش کافی از این منطقه نداشته است و اگر هم بوده بسیار ناچیز است و بیشتر اخبار مختص نکات منفی منطقه است مثل آمار غریق و حوادث.

پزشکی در  بخشی دیگر از سخنان خود با انتقاد از ارائه آمار اشتغالزایی استان سهم منطقه غرب مازندران را از این آمار تقریباً هیچ دانست و خاطرنشان کرد: شاید سهم ما همین تعداد دست‌فروشان کنار خیابان و یا افرادی است که در کنار دریا یا رودها با قلاب ماهیگیری می‌کنند، باشد.

وی بیان داشت: بیشتر شرکت‌های منطقه هم در ورطه ورشکستگی یا عدم سوددهی قرار دارند و بدتر از آن هم اینکه پروژه‌های اشتغالزایی کلان درنظر گرفته شده برای استان در مرکز و شرق احداث و یا ایجاد می‌شود و سهم ما از آنها هیچ است.

رئیس شورای شهرستان تنکابن بااشاره به خواست عمومی مردم برای رفع مشکلات در تأسیس استانی جدید در غرب مازندران گفت: مدیران ارشد استانی نباید با خواست عمومی مردم که حق آنهاست مخالفت کنند، حق گرفتنی است و یقین بدانید این حق را خواهیم گرفت و نادیده گرفتن حقوق اساسی مردم هیچ‌گاه شایسته مدیران نظام اسلامی و دولت آن نیست.

پزشکی درباره روند اجرایی احداث بیمارستان فوق تخصصی تنکابن بااشاره به سیر پیگیری ساخت و مکان احداث آن اذعان داشت: در گذشته به دلیل کوتاهی مسئولان وقت این پروژه در مکانی احداث می‌شود که می‌توانستیم آن را در مکانی بهتر در نظر بگیریم و با فرسایش و ضعف مدیریتی این همه  زمان را از دست ندهیم اما با همه این احوال و مساعدت خوبی که وزیر اقتصاد و دارایی درباره جذب اعتبارات این پروژه داشتند همه باید کمک کنیم تا این پروژه حیاتی در زمانبندی مشخص به سرانجام رسد.

وی بیان داشت: در بازدید اخیر که به همراه فرماندار تنکابن از این پروژه داشتیم کندی کار مشاهده شد و اگر این کندی ادامه یابد به احتمال زیاد برگشت اعتبارات این پروژه دور از ذهن نیست.

*گرانی افسار گسیخته گریبانگیر مردم

 

 

رئیس شورای شهرستان تنکابن مشکل گرانی افسار گسیخته، بیکاری اقشار مختلف به‌ویژه جوانان تحصیلکرده، کمبود زیرساخت‌های اساسی، رکود بازار، کمبود زیرساخت‌های مورد نیاز در بخش گردشگری به‌نحوی که موجبات فرصت‌های اقتصادی منطقه را افزایش دهد از جمله مسائل و مشکلات عدیده مردم در کنار بسیاری دیگر از مشکلات عنوان کرد و تاکید کرد: با وفاقی که بین شورای اسلامی شهرستان و فرمانداری ویژه تنکابن وجود دارد به طور یقین در این راستا پیگیری لازم را از مراجع ذی‌صلاح خواهیم داشت.

وی در پایان یادآور شد: در راستای  کمک به حل مشکلات سه شهرستان تنکابن، رامسر و عباس‌آباد با احترام به نماینده مردم چالوس نوشهر و کلاردشت از لاریجانی درخواست کردیم تا به عنوان کفیل و نماینده معین سه شهرستان این مسئولیت را بپذیرند.

انتهای پیام/ش10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول