اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد حوزه علمیه مهدیشهر:

مأموریت‌های بسیج، زمینه‏‌ساز آمادگی برای ظهور است

خبرگزاری فارس: استاد حوزه علمیه مهدیشهر گفت: مأموریت‏‌های بسیج، زمینه‏‌ساز و بسترساز آمادگی جامعه برای ظهور حضرت مهدی(عج) است.

مأموریت‌های بسیج، زمینه‏‌ساز آمادگی برای ظهور است

به گزارش خبرگزاری فارس از مهدیشهر، حجت‏‌الاسلام علیرضا گودرزی پیش از ظهر امروز در جلسه طرح "ابرار" فرماندهان و اعضای شورای حوزه‎های بسیج مهدیشهر که در دارالقران مهدیشهر برگزار شد، اظهار داشت: انتظار و خودسازی فردی و اجتماعی زمینه‏‌ساز ظهور حضرت مهدی(عج) است.

وی به تمسک به ولایت اهل بیت(ع) اشاره کرد و افزود: ولایت اهل بیت(ع) به دو صورت تکوینی و تشریعی است.

گودرزی تصریح کرد: ولایت تکوینی بدین معناست که حضرات معصومین به اذن و اراده الهی می‎توانند در مقاوم تکوین و غیبیات خارجی دخل و تصرف کنند، همانند معجزات انبیا و کرامات اولیا و ولایت تشریعی به معنای ولایت و سرپرستی جامعه و مؤمنان است.

استاد حوزه علمیه مهدیشهر در بیان هدایت تشریعی اظهار داشت: امامان معصوم هر کدام در زمان خود ولی و سرپرست جامعه زمان خود بوده و مردم را هدایت تشریعی می‏‌کردند.

گودرزی از جمله وظایف مهم منتظران در زمان غیبت امام زمان(عج) را چنگ زدن به ریسمان ولایت اهل بیت دانست و افزود: امام صادق(ع) در حدیثی فرمودند که «خوشا به حال شیعیان ما! آنان که در زمان و غیبت قائم ما به ریسمان ولایت ما تمسک می‌جویند».

وی افزود: انتظار فرج نیز یکی از وظایف دیگر در زمان غیبت امام عصر است و پیامبر اکرم(ص) فرمودند «با فضیلت‌ترین اعمال امت من انتظار فرج است».

استاد حوزه علمیه مهدیشهر ادامه داد: آنچه در روایات مربوط به انتظار فرج حضرت ولی حضرت عصر(عج) بسیار به آن تأکید شده، مسئله صبر و پاداش صابران در دوران انتظار است؛ همچنان که امام رضا فرمودند «چه نیکوست شکیبایی و انتظار فرج».

گودرزی از دیگر وظایف منتظران را تهذیب نفس و اصلاح فردی، اصلاح اجتماعی، آمادگی نظامی برای ظهور امام زمان(عج)، یاد حضرت ولی عصر، محبّت به حضرت مهدی(عج)، اندوهگین بودن در فراق حضرت، شناخت عظمت و مقاوم امام زمان و حرمت نگه داشتن و دعا برای فرج آقا امام زمان(عج) برشمرد.

وی اظهار داشت: بهترین وسیله ارتباط انسان با خدای خویش، ناشی از شناخت انسان از عجز خویش و اظهار کردنش در برابر آفریدگار است.

استاد حوزه علمیه مهدیشهر، از جمله آثاری که از ناحیه معرفت به امام زمان نصیب شیعیان می‏‌شود را حرکت کردن در صراط مستقیم و مصونیت از گمراهی و کج‏‌روی دانست و گفت: امام زمان شیعیان را در صراط مستقیم قرار می‏‌دهد و آنها را در دین ثابت‌قدم نموده و از افتادن در گمراهی و ضلالت نجات می‏‌دهد.

گودرزی منابع معتبر فقهی و شیعی جهت درک درست از مهدویت را ذکر کرد و گرایش به کارهای ظاهری را مانع درک کارهای معنوی و عمقی تأکید کرد.

انتهای پیام/ع20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول