اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرماندار بیرجند:

بیرجند سومین شهر سیل‌خیز کشور است

خبرگزاری فارس: معاون عمرانی فرماندار بیرجند با بیان اینکه این شهرستان سومین شهر سیل‌خیز کشور است، گفت: طرح‌های آبخیزداری در مقابله با مخاطرات طبیعی نقش مهمی ایفا می‌کنند.

بیرجند سومین شهر سیل‌خیز کشور است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، مهدی رونقی صبح امروز در جمع مسئولان بخش آب خراسان جنوبی اظهار کرد: شهر بیرجند به لحاظ جلوگیری از مخاطرات سیل مشکلی ندارد و در زمینه مقابله با سیل نیز این شهرستان از 90 درصد ضریب اطمینان برخوردار است.

وی با اشاره به انجام مطالعات پروژه انحراف مسیر رودخانه شکراب در سال گذشته افزود: عملیات اجرایی این پروژه در سال جاری آغاز می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی نیز گفت: توجه به مبحث آموزش در کارگروه امور سیل و مخاطرات دریایی، برق، آب و فاضلاب اهمیت و جایگاه ویژه‌ای دارد.

 

عملیاتی شدن انحراف رودخانه شکراب

غلامرضا غلامرضایی با اشاره به انحراف رودخانه شکراب که سبب مخاطرات طبیعی می‌شود، افزود: با توجه به اینکه سیل از طریق این رودخانه وارد شهر شده و یک تهدید محسوب می‌شود عملیات اجرایی انحراف آغاز شده و نیازمند سه میلیارد تومان اعتبار است.

وی همچنین به انحراف رودخانه اسفهرود اشاره و تصریح کرد: وقوع سیلاب از طریق این رودخانه، شهر بیرجند را مورد تهدید قرار می‌دهد که باید در راستای منحرف کردن آن اعتباراتی اختصاص پیدا کند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی با بیان اینکه مطالعات پروژه مسیر انحرافی رودخانه شکراب و اسفهرود در شرکت آب منطقه‌ای انجام گرفته است، افزود: دو میلیارد تومان برای اجرای عملیات احداث مسیر انحرافی با پیمانکار انعقاد قرارداد شده که عملیات اجرایی آن از 26 تیرماه آغاز می‌شود.

معاون طرح و توسعه آب منطقه‌ای خراسان جنوبی نیز با اشاره به عملیات اجرایی تصفیه‌خانه شیمیایی آب شرب بیرجند گفت: این طرح با هدف افزایش شاخص‌های آب طبق استانداردهای آب آشامیدنی ایران در حال انجام است.

محمدعلی بیجاری پیشرفت فیزیکی این پروژه را 90 درصد عنوان کرد و افزود: در فاز نخست، آب این تصفیه‌خانه به 640 لیتر بر ثانیه می‌رسد.

انتهای پیام/و20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول