اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان دختر سراسر کشور - 4

بیرجند با المپیاد ورزشی دختران معرفی می‌شود

خبرگزاری فارس: فرماندار بیرجند یازدهمین المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان دختر سراسر کشور به میزبانی بیرجند را فرصت خوبی برای معرفی خراسان جنوبی به ویژه شهر بیرجند خواند.

بیرجند با المپیاد ورزشی دختران معرفی می‌شود

محمدعلی قاسم‌زاده نداف امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند مستقر در ستاد اسکان یازدهمین المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان دختر سراسر کشور اظهار کرد: تقویت روحیه رفاقت به جای رقابت و ایجاد انگیزه لازم در دانشجویان از مهم‌ترین اهداف برگزاری این المپیاد به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: پیشرفت‌های علمی دانشگاه‌ها یکی دیگر از مهم‌ترین اثرات و فوائد برگزاری اینگونه المپیادهاست که با رشد بیشتر سلامت جسمی و روحی محقق می‌شود.

فرماندار بیرجند ایجاد مراکز ورزشی با امکانات و تجهیزات مجهز و پیشرفته را از مهم‌ترین اولویت‌های ورزشی مرکز استان خواند و گفت: برنامه‌ریزی برای تقویت اماکن ورزشی در مراکز استان‌ها صورت گرفته و بسیاری از سوله‌های ورزشی در مراکز دانشگاهی در حال ساخت است.

قاسم‌زاده نداف تامین امکانات سخت‌افزاری لازم را برای تقویت بنیه ورزشی در دانشگاه‌ها ضروری خواند و افزود: امکانات سخت‌افزاری ورزشی باید فراهم شود تا دانشجویان، کارمندان و اساتید به این امر تشویق شوند.

فرماندار بیرجند با معرفی جاذبه‌های تاریخی بیرجند گفت: قلعه پایین شهر بیرجند که بر فراز تپه‌ای مشرف به بافت قدیم بیرجند قرار دارد دارای چهار برج مدور در چهار گوشه و حصاری بلند در چهار ضلع بوده و اثری بسیار زیبا است.

قاسم‌زاده نداف با تاکید بر بازدید تیم‌های شرکت‌کننده از آثار تاریخی مرکز استان تصریح کرد: مدرسه شوکتیه، حسینیه و مدرسه نواب و ارگ کلاه فرنگی از دیگر آثار جذاب تاریخی بیرجند است.

وی از تحصیل هزاران دانشجو در مرکز استان خبر داد و افزود: بیرجند شهری فرهنگی و دانشجویی بوده که نسبت دانشجویی آن به جمعیت شهر بسیار بالاست.

انتهای پیام/ز20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول