اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سینا چابهار:

شایعات ناآگاهانه تعطیلی رشته پزشکی دانشگاه سینای چابهار بی‌اساس است

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه علوم پزشکی سینای شعبه دانشگاه بین‌المللی چابهار گفت: مخدوش کردن افکار عمومی و جوسازی عده‌ای ناآگاه و منافع طلب برای تعطیلی رشته پزشکی دانشگاه سینا چابهار پایه و اساس ندارد.

شایعات ناآگاهانه تعطیلی رشته پزشکی دانشگاه سینای چابهار بی‌اساس است

به گزارش خبر گزاری فارس از چابهار، مصیب شهریار عصر چهارشنبه در جلسه بزرگ شورای اداری شهرستان جابهار که با حضور نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: از سال 85 دانشگاه علوم پزشکی سینا شعبه دانشگاه بین‌المللی چابهار با هدف جذب دانشجوی مستعد با 29 دانشجوی پزشکی و 19 دانشجوی دندانپزشکی تأسیس شد.

وی تعداد دانشجویان پزشکی را 52 نفر و دانشجویان دندانپزشکی را 37 نفر در سال‌ جاری اعلام کرد و افزود: کل دانشجویان در حال حاضر 337 نفر هستند که علوم پایه را در چابهار و دوره بالینی را در مرکز استان طی می‌کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سینا شعبه بین‌المللی چابهار، تعداد اساتید دانشگاه را 88 نفر و 14 همکار استانی و بقیه اساتید را پروازی عنوان کرد.

شهریار از ساخت خوابگاه دانشجویی و توسعه دانشگاه خبر داد و گفت: در تلاش هستیم تا امکانات رفاهی دانشجویان و اساتید دانشگاه را گسترش دهیم.

* طرح توسعه ملی در جذب نخبگان در دستور کار مجلس قرار گرفت

نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی نیز در ادامه این گردهمایی اظهار داشت: طرح توسعه ملی و فراملی در جذب نخبگان و استفاده از نظرات آنان برای حل مشکلات در دستور کار مجلس قرار گرفت.

یعقوب جدگال بیان کرد: 80 درصد اعتبارات جذب شده است، امکانات و مشکلات موجود پایش شده و نظارت در چگونگی مصرف هزینه‌ها و اعتبارات ضروری است.

وی توسعه بندر، ساماندهی مرزها و ایجاد تسهیلات در مرزها و توسعه بازارچه‌های مرزی، فراهم کردن امکانات برای سهولت تردد مرزنشینان در دو طرف مرزها، ساخت سردخانه پزشکی قانونی، مدیریت و جلوگیری از خشک شدن آب‌های سد پیشین، بیمه محصولات کشاورزان و مدیریت مبارزه با خشکسالی را از اولویت‌های اساسی برای بندر چابهار عنوان کرد.

نماینده مردم چابهار در مجلس از بخشداران خواست تا با حضور فیزیکی در بطن مردم، نظارتشان را در حوزه خود افزایش دهند.

فرماندار چابهار در پاسخ به سوال نماینده مردم چابهار در زمینه تردد در مرزها گفت: ورود و خروج از مرزهای استان در شورای تامین مطابق با قوانین خاص مورد بررسی قرار گرفته و سهمیه‌بندی طبق ضوابط انجام شده و قانون‌گذار مراودات مردم  را با فراهم کردن تسهیلات تا شعاع کیلومتری خاص برای مدت زمان مشخص فراهم کرده است.

ایرج حیدری افزود: فرمانداری چابهار از اختیارات خود استفاده کرده و از بخش خصوصی که مایل باشد در این زمینه سرمایه‌گذاری کند، استقبال می‌کند.

انتهای پیام/آ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول