اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در انتقاد به وضعیت حجاب مطرح شد

شأن کلاس‌های درس در دانشگاه‌ها رعایت شود

خبرگزاری فارس: مسئول ناحیه بسیج دانشجویی کهگیلویه و بویراحمد با انتقاد از وضعیت حجاب در برخی دانشگاه‌ها گفت: باید همه کمک کنند تا شأن محیط‌هایی چون دانشگاه و کلاس‌های درس حفظ شود.

شأن کلاس‌های درس در دانشگاه‌ها رعایت شود

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، داریوش مثنوی پیش از ظهر امروز در نشستی خبری اظهار کرد: وضعیت حجاب و عفاف در کشور و به تبع آن استان کهگیلویه و بویراحمد در مسیر اصلی خود نیست.

مسئول ناحیه بسیج دانشجویی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: متاسفانه در کلاس‌های درس برخی دانشجویان دختر دقیقا همان پوششی را دارند که در مجالس عروسی دارند و این نگران‌کننده است.

وی تاکید کرد: البته این یک روی سکه است و در روی دیگر می‌بینیم که بخش زیادی از دانشجویان بدحجاب نسبت به اهمیت حجاب و شأن کلاس‌های درس توجیه نیستند که این موضوع رسالت اساتید دانشگاه را برای تبیین این موضوع دوچندان می‌کند.

مثنوی با اشاره به لزوم پررنگ شدن امر به معروف گفت: ما اینگونه فکر می‌کنیم که اگر امر به معروف نهادینه شود منکری در جامعه نخواهد بود و جامعه در یک مدار هنجارآمیز حرکت خواهد کرد.

مسئول ناحیه بسیج دانشجویی کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: آرایش‌های غلیظی که برخی دختران دانشجو در محیط‌های دانشگاهی دارند به این علت است که ارزش و قداست دانشگاه و کلاس درس به خوبی تبیین نشده است.

وی تصریح کرد: گاهی با پنج دقیقه صحبت کردن همراه با صمیمیت، تدبیر و استدلال با شخصی که حجاب را رعایت نمی‌کند موجب چرخش 180 درجه‌ای وی می‌شود و نباید ارزش امر به معروف و نهی از منکر نادیده انگاشته شود.

این مسئول در استان کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: می‌توان با ایجاد صمیمیت و گفت‌وگو یک فضای خوب و قابل قبولی از سیمای حجاب را در جامعه و استان خودمان ایجاد کنیم و این شدنی است.

مثنوی خاطرنشان کرد: هر مجلسی یک شأن و ارزشی دارد که باید رعایت شود و بدون شک محیط دانشگاه با سایر مجالس متفاوت است.

وی دانشگاه را سنگر مبارزه با جنگ نرم و دانشجویان را افسران این جنگ توصیف کرد و ابراز داشت: بسیج دانشجویی و طلاب تنها قشرهایی هستند که در دوران حیات امام راحل تشکیل شدند و بسیج سایر اقشار بعد از دوران رهبری حضرت امام خمینی (ره) بوده که این موضوع نشان از اهمیت جایگاه دانشجویان در نظام اسلامی دارد.

انتهای پیام/خ20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول