اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور جمع کثیری از بانوان مشهدی

راهپیمایی روز ملی عفاف و حجاب برگزار شد

خبرگزاری فارس: جمع کثیری از بانوان مشهدی با حضور در راهپیمایی روز ملی عفاف و حجاب در پایتخت معنوی ایران خواستار اجرای طرح تفکیک جنسیتی در دانشگاه‌ها شدند.

راهپیمایی روز ملی عفاف و حجاب برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، بانوان مشهدی صبح امروز با حضور پرشور خود در این مراسم نشان دادند که همواره به آرمان‌ها و ارزش‌های نظام جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی و امام راحل (ره) وفادارند و نمی‌گذارند کوچکترین خدشه‌ای به این آرمان‌ها وارد شود.

امروز این بانوان باحجاب مشهدی با سر دادن شعارهایی چون "خامنه‌ای رهبر است، حجاب ما سنگر است"، " جانم فدای رهبر، چادر حجاب برتر"، "عفاف ما نشانه دین ماست، محصول انقلاب خونین ماست" و " این زن به تو از فاطمه اینگونه خطاب است، ارزنده ترین زینت زن حفظ حجاب است" بر ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه اسلامی تاکید کرده و یاد و خاطره مقابله و مبارزه بانوان مشهدی با کشف حجاب از سوی رضاخان مستکبر و فاسد و بانوان شهید این حادثه را گرامی داشتند.

همچنین در پایان این راهپیمایی پس از سخنرانی حجت الاسلام محمدحسن رحیمیان نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران در محل مسجد گوهرشاد حرم رضوی، بانوان حاضر در مراسم بیانیه پایانی راهپیمایی را با شعارهای خود مورد تایید و تاکید قرار دادند.

در بخشی از این بیانیه آمده است: ما راهپیمایان از قیام مردم مشهد علیه کشف حجاب در 77 سال قبل در چنین مکانی تجلیل کرده و حمله وحشیانه دژخیمان رضاخان قادر به تحصن مردم، آن هم در مسجد گوهرشاد، خانه امن الهی را به شدت محکوم می‌کنیم.

در ادامه این بیانیه آمده است که ما شرکت‌کنندگان در این حرکت نمادین پایبندی خود را به معیار‌ها و ارزش‌های اسلامی، بیعت با آرمان های امام خمینی(ره) و خون شهدا و لبیک به فرامین مقام معظم رهبری مبنی بر مقابله با تهاجم فرهنگی و نرم افزاری دشمن و حمایت از نهادهای خاص چون نیروی انتظامی و قوه قضاییه که با مظاهر بد حجابی اقدام می‌کنند، اعلام می‌کنیم.

در بخش دیگری از این بیانیه شرکت‌کنندگان در راهپیمایی خواستار اجرای طرح تفکیک جنسیتی در دانشگاه‌ها شدند و اظهار داشت: ما دلسوزان انقلاب اسلامی از مسئولان حکومتی خواستاریم که طرح تفکیک جنسیتی را در دانشگاه ها به‌عنوان امری در پیشگیری از فساد به طور قاطع اجرا کنند و همچنین از پخش سریال های داخلی و خارجی که مروج بدحجابی هستند جلوگیری کنند.

از موارد قابل توجه در راهپیمایی روز ملی عفاف و حجاب عدم حضور مسئولان مربوطه در استان خراسان رضوی و حتی مشهد مقدس بود و جز مسئول شورای هماهنگی تبلیغات به‌عنوان متولی برگزاری، هیچ یک از مسئولان در این راهپیمایی حضور پیدا نکرده بودند.

انتهای پیام/ح20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول