اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

انتقاد شدید نماینده ولی‌فقیه از صدا و سیما

رحیمیان: شاهد بدحجابی در برخی از برنامه‌های صدا و سیما هستیم

خبرگزاری فارس: نماینده ولی‌فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: امروز در برخی از برنامه‌های صدا و سیما و سریال‌ها شاهد بدحجابی‌های بسیار بدی هستیم.

رحیمیان: شاهد بدحجابی در برخی از برنامه‌های صدا و سیما هستیم

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حجت‌الاسلام محمدحسن رحیمیان ظهر امروز طی سخنانی که در پایان راهپیمایی روز ملی عفاف و حجاب که در مسجد گوهرشاد حرم رضوی برگزار شد، با اشاره به جایگاه زن در اسلام، اظهار داشت: از منظر اسلام زن در 4 جایگاه و مرتبه دارای شأن و شخصیت است نخستین جایگاه زن مرتبه دختر است، در روایت آمده که دختران حسنه هستند.

وی افزود: هم‌چنین خاطرات متعددی از امام راحل در برخورد با نوزادان دختر و دختران نقل شده که همواره ایشان اظهار محبت عجیبی نسبت به آنها داشته‌اند، زن در جایگاه همسری در خانه و خانواده نیز از منظر اسلام دارای شأن و شخصیت خاصی است چرا که رئیس خانواده زن است، همسر مسئول تدارکات و بسترسازی زندگی و زن در خانه مسئول مدیریت خانه است.

نماینده ولی‌فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران خاطرنشان کرد: اگر به عمق اصلی شکل‌گیری جامعه بشری و در تاریخ نگاهی بیندازیم متوجه خواهیم شد که همه مردان موفق عمدتاً در سایه همکاری همسرانی بوده که منجر به پیشتازی آنها شده است، اگر در نهضت امام و انقلاب اسلامی نیز نگاهی بیندازیم متوجه می‌شویم که به تعبیر امام مردم با تحریک و پیش‌گامی همسران خود وارد صحنه مبارزه می‌شدند.

وی با اشاره به جایگاه سوم زن از منظر اسلام ادامه داد: جایگاه مادری جایگاه سوم زن از منظر اسلام است، اینکه برخی می‌گویند مرد و زن از تساوی برخوردارند درست نیست چرا که وقتی که در جایگاه پدر و مادر قرار می‌گیرند تساوی معنا نداشته بلکه حتی زنان و یا مادران سه برابر پدران از منظر اسلام دارای ارزش هستند، این وظیفه همه فرزندان و پدران و همسران است که سه برابر از مادران تکریم کنند چرا که مادران مسئولیت بسیار سرنوشت‌سازی دارند، نقش تربیتی مادران از زمان بارداری تا تولد و شیرخوارگی و بعد از آن ادامه پیدا می‌کند و این نقش سرنوشت‌ساز مادران در ساختن فرد و جامعه بشری است.

رحیمیان در ادامه با بیان اینکه جایگاه چهارم زنان از منظر اسلام در مقام الگو و اسوه و سرمشق عنوان شده است، تأکید کرد: از جمله این الگوها که در قرآن نیز ذکر شده همسر فرعون آسیه است، اما از دیگر اسوه‌ها نیز زینب کبری و فاطمه‌زهرا است.

وی با اشاره به وضعیت و جایگاه زنان در جامعه مدرن و جامعه غربی اظهار داشت: جاهلیت آن زمان تنها در زنده به گور کردن زنان و دختران بود در حالی که امروز اگر به جامعه مدرن و جاهلیت غرب نگاهی بیاندازیم متوجه خواهیم شد که آنها روح و جسم و هویت زنان را نیز به گور می‌سپارند و از بین می‌برند.

وی ادامه داد: یکی از جلوه‌های توحش غرب جنایتی است که نسبت به زن مرتکب شده و او را به عنوان یک کالا و جسم می‌شناخته است، در حالی که اسم این اقدام خود را آزادی زنان می‌گذارد، آنها یک روز کشورها را اشغال می‌کنند و ملتی را به نیزه می‌کشند در حالی که پس از آن، اسم آن را جنگ آزادی و آزادی‌بخش می‌گذارند و این شیوه شیاطین است.

نماینده ولی‌فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران عنوان کرد: به عنوان آزادی زن در دنیای غرب زنان را برای کسب سود بیشتر و لذت‌طلبی به ابزارها و کالاها تبدیل کرده‌اند و سرمایه‌داران غرب همواره برای فروش بیشتر از زنان استفاده ابزاری می‌کنند.

وی با بیان اینکه امروز نیز شاهدیم که این غرب‌زدگی‌ها و این فرهنگ غربی در کشور ما نیز در حال ترویج است، ادامه داد: چه معنا دارد که در شرکت‌های هواپیمایی زنان بدحجاب استخدام شده و این‌گونه از زنان به ‌عنوان مهماندار در شرکت‌های هواپیمایی استفاده شود که مسافر از زمان سوار شدن تا پیاده شدن از هواپیما چشم به جاذبه ظاهری چهره زن بدوزد، چرا که می‌خواهند مشتری بیشتری جمع کنند و این همان نگاه ابزاری به زنان است.

رحیمیان خاطرنشان کرد: امروز در برخی فروشگاه‌ها و یا در برخی از برنامه‌های صدا و سیما و سریال‌ها شاهد بدحجابی‌های بسیار بدی هستیم، در حالی که در غرب نیز با بهره‌گیری از زنان برای کسب سود بیشتر در فیلم‌های هالیوودی از آنها استفاده می‌شود.

وی با بیان اینکه امروز دنیای غرب عظمت، هویت و روح زن را نابود کرده است، ادامه داد: البته باید توجه داشت در دنیای غرب به تأثیر از همین مبارزه‌ها، راهپیمایی‌های شما زنان باحجاب و نهضت انقلاب گرایش به حجاب در دنیای مدرن و اروپا و آمریکا روز به روز در حال افزایش است، در حالی که یکی از ابزارهای همین آمریکا و دنیای غرب، برای فروپاشی نظام زنان و جوانان است و خیال می‌کنند که با استفاده از این ابزار می‌توانند نظام ما را از بین ببرند.

رحیمیان تصریح کرد: باید شما زنان باحجاب راه حضرت زهرا (س) و راه همسران شهدا را ادامه دهید و با بدحجابی و این تهاجم فرهنگی به مبارزه بپردازید.

نماینده ولی‌فقیه در بنیاد شهید گفت: آنها یک روز جنگ نظامی به راه انداختند و تنها این جنگ در مرزهای کشور بود اما امروز جهاد اکبر و جنگ فرهنگی و از طریق امواج، اینترنت و ماهواره‌ها خانه‌ها ما را هدف قرار داده‌اند و هدف نهایی آنها نیز فروپاشی نظام است در حالی که باید در این جهاد اکبر ما با داشتن اسوه‌های بزرگی چون آسیه، زینب‌کبری (س) و‌ فاطمه‌زهرا همانند همسران شهدا مقاومت کرده و به مبارزه بپردازیم.

وی با بیان اینکه مسئله حجاب مسئله فردی و شخصی نیست، تأکید کرد: حجاب مسئله‌ای است که آثار اجتماعی و تربیتی دارد و در ارتباط با حجاب و پوشش و حتی آهنگ صدای زن در قرآن کریم آیه نازل شده است، این چه معنا دارد که امروز در فروشگاه‌‌ها و یا در برخی از برنامه‌های صدا و سیما و ... از آهنگ صدای زن استفاده می‌شود و این آهنگ مورد توجه مردان نامحرم قرار می‌گیرد در حالی که برای این مسئله آیه نازل شده است.

نماینده ولی‌فقیه در بنیاد شهید افزود: امروز تمام هجمه‌های فرهنگی و تحریم‌های اقتصادی علیه نظام جمهوری اسلامی در این راستا است که جامعه را تحت فشار قرار داده و مردم مقابل نظام بایستند و نظام نیز دست به تسلیم در برابر غرب بلند کنند، در حالی که ما مردم شعار هیهات من الذلة سر می‌دهیم و در مقابل تمام جنگ‌های دشمن به ویژه جنگ فرهنگی علیه نظام می‌ایستیم.

رحیمیان در خاتمه با اشاره به توطئه‌های غرب در ترویج بدحجابی و تهاجم فرهنگی در نظام جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: امروز شما زنان باحجاب با مقاومت خود توطئه‌ها را خنثی کرده یا در حال خنثی کردن هستید و ان‌شاءالله در آینده شاهد روزگاری باشیم که پرچم اسلام بر بام دنیا به اهتزاز دربیاید.

انتهای پیام/ح10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول